Drogi uczniu wybierz zakładkę "Nauczanie zdalne" w górnym menu, kliknij w nazwisko nauczyciela, z którym masz zajęcia, a dowiesz się, jak możesz się uczyć.

Pamiętaj o wszystkich przedmiotach!

Zdalne lekcje 7

KLASA 3   07.04.2020r.

SUBJECT: EASTER – POZNANIE I UTRWALENIE SŁOWNICTWA ZWIĄZANEGO ZE ŚWIĘTAMI WIELKANOCNYMI.

  1. Przepisz słownictwo do zeszytu i postaraj się zapamiętać jak najwięcej:
  2. Tu możesz posłuchać wymowy niektórych słów związanych z Wielkanocą https://www.youtube.com/watch?v=RaGTQEBDh7g
  • chick – pisklę, kurczę
  • chicken – kurczak
  • custom – zwyczaj, obyczaj
  • tradition – tradycja
  • traditional dishes – tradycyjne potrawy
  • Easter – Wielkanoc
  • Easter Bunny – zajączek wielkanocny
  • Easter egg – pisanka, jajko wielkanocne
  • Easter lamb – baranek wielkanocny
  • Easter Monday – śmigus-dyngus
  • Easter Sunday – Niedziela Wielkanocna
  • Good Friday – Wielki Piątek
  • Basket - koszyk
  1. Wykonaj pracę plastyczną pt. „My Easter basket” dowolną techniką. Umieść w koszyku te rzeczy, które zazwyczaj wkładacie i podpisz je używając znanych Ci słów.
  1. Tu możesz pokolorować koszyczek i pisanki online. Miłej zabawy.

https://czasdzieci.pl/gry-dla-dzieci/gra,246847-wielkanocny_koszyczek.html

Happy Easter!

 

KLASA 4    07.04.2020r.

SUBJECT: PODSUMOWANIE I UTRWALENIE WIADOMOŚCI Z ROZDZIAŁU 5.

  1. Podręcznik str. 73
  • Zadanie 1 – nazwij zwierzęta na obrazkach wykorzystując słownictwo z ramki.
  • Zadanie 2 – przyjrzyj się ilustracjom i dopasuj do nich właściwe zdania.
  • Zadanie 3 – popatrz na obrazek i napisz zdania o tym jakieprzedmioty posiada Luke, a jakich nie ma. Pamiętaj ,że tu zastosujesz czaswonik „has got” i „ hasn’t got”.
  • Zadanie 4 – zapisz zdania z właściwą formą czasownika „ have got”
  1. Jeżeli masz możliwość wykonaj ćwiczenie online , aby utrwalić czasownik „Have got” , sprawdź poprawność wykonania po zakończeniu.

http://e-angielski.net/have-got01/

  1. 08.04.2020r.

SUBJECT: EASTER – LEKCJA KULTUROWA.

  1. Słownictwo do lekcji:
Polish word English word History
Wielki Piątek Good Friday  
Popielec Ash Wednesday  
Niedziela Palmowa Palm Sunday  
Wielki Tydzień Holy Week  
Wielki Czwartek Maundy Thursday  
zwyczaj custom  
ukrzyżowanie crucifixion  
Zamrtwychwstanie the Resurrection  
malowane jajka dyed eggs  
krzyż cross  
Wielki Post Lent  
pościć to fast  
królik rabbit  
parafianie congregation  
msza mass/ service  
  1. Tu możesz pouczyć się powyższych słówek:

https://www.e-angielski.com/wordsset/quiz/slide?nid=1700

  1. Po zapoznaniu się ze słownictwem wykonaj quiz online:

https://www.e-angielski.com/wordsset/quiz?nid=1700&d=0

https://www.e-angielski.com/wordsset/quiz?nid=1700&d=0

  1. Wykonaj na kartce rysunek przedstawiający koszyk wielkanocny i podpisz znajdujące się w nim produkty.

HAPPY EASTER!

 

KLASA 6    07.04.2020r.

SUBJECT: EASTER – LEKCJA KULTUROWA.

  1. Słownictwo dotyczące świąt wielkanocnych znajdziesz tu:

https://www.angielskieinspiracje.pl/wielkanocne-slownictwo/

  1. Podręcznik str.116
  • Zadanie 1 -przeczytaj tekst i dopasuj do odpowiednich fotografii.
  • Zadanie 2 – popraw błędne informacje w zdaniach na podstawie przeczytanych opisów.
  • Zadanie 3 – uzupełnij i napisz w zeszycie tekst na temat Wielkanocy w Polsce.
  1. Napisz życzenia świąteczne w języku angielskim w swoim zeszycie.
  2. Informacja: pracę przysyłamy na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

KLASA 8   06.03.2020r.

TEMAT: MOWA ZALEŻNA – BUDOWA I ZASTOSOWANIE.

  1. Otwórz link i zapoznaj się z zastosowaniem i budową mowy zależnej.

http://www.angielski.nauczaj.com/konstrukcje-gramatyczne/mowa-zalezna.php

  1. Wykonaj ćwiczenia online dotyczące mowy zależnej, sprawdzaj prawidłowość wykonanych przez Ciebie zadań:

http://www.focus.olsztyn.pl/gramatyka-cwiczenia-mowa-zalezna.html

Obowiązkowe do wykonania 1-10 zestawy (do testu włącznie)

  1. Materiał podręcznikowy str. 88

 08.03.2020r.

TEMAT: SŁOWNICTWO ZWIĄZANE Z PRZESTĘPCZOŚCIĄ.

  1. Materiał podręcznikowy str. 62
  • Czasowniki związane z przestępczością – wypisz do zeszytu, przetłumacz.
  • Wykonaj zadanie 2 i 3.
  1. Materiał podręcznikowy str. 66
  • Nazwy przestępstw i przestępców – zapisz do zeszytu i przetłumacz.
  • Wykonaj zadania 2,3 i 4.
  1. Słownictwo do nauki i utrwalenia na stronie do nauki słówek: insta.ling .

Zdalne lekcje 6

KLASA 8

1.04.2020

SUBJECT:POWTÓRZENIE 0.1 I 2 OKRESU WARUNKOWEGO.

  1. Proszę o zapoznanie się z materiałem na podanej stronie , dotyczy ona okresów warunkowych 0,1, 2 (powtórka) i 3 (temat na następną lekcję). Mieszane nas nie dotyczą. http://www.angielski.nauczaj.com/konstrukcje-gramatyczne/okresy-warunkowe.php
  2. Proszę o wykonanie ćwiczeń on-line ze stron:
    ZEROWY OKRES WARUNKOWY:
    https://www.ang.pl/cwiczenia/2405/zero-conditional-zerowy-okres-warunkowyhttps://www.ang.pl/cwiczenia/2505/zerowy-okres-warunkowy
  3. I OKRES WARUNKOWY:
    http://www.focus.olsztyn.pl/pierwszy-okres-warunkowy-%C4%87wiczenia.htmlhttp://www.focus.olsztyn.pl/en-conditional-first-exercises.html#.Xm9Zm3JKipohttps://www.learnenglishfeelgood.com/grammar-firstconditional1.htmlhttps://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/if_clauses/type_1_mix.htm
  4. II OKRES WARUNKOWY:
    http://www.focus.olsztyn.pl/drugi-okres-warunkowy-angielski.htmlhttps://anglobook.pl/okresy-warunkowe/cwiczenia-okresy-warunkowe/second-conditional-test-no-1
  5. https://angielski.na6.pl/second_conditional_exercises

UWAGA:Odpowiedzi sprawdzamy po wykonaniu ćwiczeń.

3.04.2020r.

Subject: III okres warunkowy (Third Conditional)

  1. Notatka do zeszytu:

Używamy, kiedy mówimy o sytuacjach i zdarzeniach z przeszłości, których już nie możemy spełnić, ponieważ szansa na to bezpowrotnie minęła.

Budowa:

If + Past Perfect ( had + III forma czasownika), Future Perfect in the Past (would have +III forma czasownika)

Możemy też zamienić kolejność zdań: Future Perfect in the Past + if + Past Perfect

Przykład:

  • If my mother had driven more slowly, we would have seen the beautiful views in France.
  • You would have loved this music star if you had gone with us to his concert last week.
  • Would she have left her husband if she had met her first boyfriend last holidays?
  1. Materiał do pracy podczas lekcji: podręcznik str.65 i linki do ćwiczeń online: https://www.ang.pl/cwiczenia/2404/third-conditional-trzeci-okres-warunkowyhttps://www.ang.pl/cwiczenia/2420/third-conditional-trzeci-okres-warunkowyhttps://www.ang.pl/cwiczenia/2437

       https://www.ang.pl/cwiczenia/2439/third-conditional-trzeci-okres-warunkowy

Zdalne lekcje 5

KLASA 3

DNIA 31.03.2020r.

SUBJECT: She goes swimming on Monday. Nauka nazw dni tygodnia.

  1. Słownictwo do zeszytu:

W tym linku znajdziecie ćwiczenie do wymowy nazw dni tygodnia: https://www.helloangielski.pl/rozmowki/dni-tygodnia-po-angielsku/

Days of the week – Dni tygodnia

Monday – poniedziałek

Tuesday – wtorek

Wednesday – środa

Thursday – czwartek

Friday – piątek

Saturday – sobota

Sunday – niedziela

Pamiętaj, .że nazwy dni tygodnia w języku angielskim zawsze piszemy wielką literą

  1. Podręcznik str. 46
  • Exercise 6 – odpowiedz ustnie na pytanie : What colour is Monday? It’s red.

(tak zapytaj o każdy dzień tygodnia i udziel odpowiedzi)

  • Exercise 7 - Jeżeli masz dostęp do nagrań do podręcznika na platformie eDesk to wysłuchaj nagrania i odpowiedz na pytanie: Which day is missing? Którego dnia brakuje?

Następnie na podstawie ilustracji w terminarzu dobierz dni tygodnia do czynności wykonywanych przez Mary. Zapisz zdania do zeszytu według wzoru z podręcznika(chmurka).

  1. Ćwiczenie str. 44 :
  • Exercise 5 – wyszukaj w diagramie nazwy dni tygodnia i zapisz je.
  • Exercise 6 – przyjrzyj się terminarzowi chłopca i na jego podstawie uzupełnij zdania nazwami dni tygodnia.
  1. Zadanie do zeszytu:
  • Wybierz jedną z nazw czynności i napisz w jaki dzień tygodnia ją wykonujesz:
  1. I go swimming on Sunday.
  • Wykonaj do tego ilustrację.

DNIA 02.04.2020r.

SUBJECT: Utrwalenie nazw hobby i dni tygodnia.

  1. Podręcznik str.47
  • Exercise 8 – Na podstawie wysłuchanego nagrania lub przeczytanych zdań przepisz i uzupełnij tabelkę do zeszytu
  • dla osób, które są zalogowane na eDesk nagranie 2.40
  • Dla pozostałych tekst do przeczytania:
  1. What does he do on Monday? He has a music lesson on Monday.
  2. What does he do on Tuesday? He goes cycling on Tuesday.
  3. What does he do on Wednesday? He has an English lesson on Wednesday.
  4. What does he do on Thursday? He does karate on Thursday.
  5. What does he do on Friday? He goes swimming on Friday.
  6. What does he do at the weekend? He goes camping at the weekend.
  1. Ćwiczenie str. 45
  • Exercise 7 – uzupełnij tekst nazwami czynności zgodnie z rysunkami na odznakach
  • Exercise 8 – narysuj swoją odznakę i napisz zdanie zgodnie z rysunkiem, który wykonałeś.
  1. Jeżeli masz możliwość możesz utrwalić nazwy dni tygodnia tutaj:             https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kurs/5377/dni-tygodnia-po-angielsku-dni-tygodnia

KLASA 4

Dnia 31.03.2020r.                                      

Tuesday , 31st March

Subject: Zwierzęta w roli gwiazd filmowych w przeczytanych tekstach.

  1. Podręcznik str.70
  • Exercise 1 – przeczytaj teksty a,b,c,d i dopasuj do każdego z nich właściwy rodzaj 1-4. Zapisz w zeszycie.
  • Wypisz z tekstów wyrazy, których nie znasz i przetłumacz je na język polski korzystając ze słownika na końcu książki bądź tu: https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=poziom+podstawowy
  • Naucz się czytać tekstu a lub b.
  1. Zeszyt przedmiotowy – wykonaj ćwiczenia.

1   Wybierz właściwą formę i przepisz zdanie z wybraną formą.

1   A parrot has got / hasn't got a long tail.

2   A spider has got / hasn't got eight legs.

3   A monkey has got / hasn't got a long neck.

4   A penguin has got / hasn't got long legs.

5   A crocodile has got / hasn't got big teeth.

2. Utwórz I napisz zdania z has got i hasn't got.

1   A tiger / big teeth                      ______________________________

2   A parrot / four legs                    ______________________________

3   An ostrich / a long neck           ______________________________

4   A snake / wings                          ______________________________

5   A bear / fur                                   _____________________________

  1. Jeżeli masz możliwość zachęcam do wykonania ćwiczenia online tu:

https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv1/unit5/stepsfunzone05_01?cc=pl&selLanguage=pl

DNIA 1.04.2020r.                  

Wednesday,1st April

SUBJECT: Tworzenie pisemnego opisu wybranego zwierzęcia za pomocą poznanych struktur I słownictwa.

  1. Podręcznik str.71
  • Exercise 5 – przeczytaj poniższy opis I wybierz zwierzę, które opisuje .
  • Exercise 6 -przeczytaj notatkę I zapamiętaj,że spójnik “and “ oznacza “I” I używamy go wtedy, gdy chcemy połączyć dwie informacje I wymienić je w jednym zdaniu.
    • Przepisz zdania łącząc je spójnikiem “and” według wzoru.
  • Exercise 7 – wymyśl zwierzę jakie chciałbyś mieć I opisz je, wzorując sie na opisie z ćwiczenia 5. Wykonaj rysunek zgodny ze swoim opisem.

  1. Informacja: Napisane prace można nadsyłać na mój adres mailowy :

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

DNIA 3.04.2020r.                            

Friday.3rd April

SUBJECT: TWORZENIE PRACY PROJEKTOWEJ NA TEMAT ZWIERZĄT.

  1. Podręcznik str. 72
  • Exercise 1 – przeczytaj tekst i policz ile zwierząt wystąpiło w tekście, wypisz je do zeszytu.
  • Exercise 2 – na podstawie tekstu wybierz właściwą formę I przepisz z nią całe zdania do zeszytu.
  • Exercise 3 – popatrz na ilustracje I dopasuj zwierzątko do jego pożywienia, postaraj się nazwać zwierzę i pożywienie (ustnie).
  1. Podręcznik Project – wybierz jedno znane Ci zwierzę I sporządź na kartce z bloku project według wskazówek:

-          Narysuj zwierzę

-          Uzupełnij jego profil według wzoru podając:

  • Pet – nazwa zwierzęcia
  • Name – jego imię jakie mu nadałeś
  • Description – jego wygląd (kolor, wielkość, oczy, ogon,itp.)
  • Favourite food – ulubione jedzenie
  • Hobbies – co lubi najbardziej robić
  1. Na wykonanie projektu masz czas do 8.04.2020r. Prace można wysyłać na maila ( adres podany powyżej).

KLASA 6

31.03.2020r.

SUBJECT: Gatunki filmu – wprowadzenie słownictwa.

  1. Ćwiczenia wprowadzające gatunki filmowe:

https://wordwall.net/pl/resource/346315/angielski/unit-5-entertainment-vocabulary-p-63

wykonaj ćwiczenia interaktywne:

  • Odwracanie kart
  • Znajdź parę
  • Przebij balon
  • Test
  • Teleturniej
  1. Ćwiczenia wprowadzające i utrwalające przymiotniki opisujące filmy i gatunki filmowe:

https://wordwall.net/pl/resource/951264/angielski/steps-plus-kl6-unit-5

wykonaj ćwiczenia interaktywne:

  • Polącz w pary
  • Znajdź parę
  • Przebij balon
  • Test
  • Teleturniej
  1. Informacje : materiały do wykorzystania podczas lekcji – podręcznik str.63 , ćwiczenia str.27, zeszyt przedmiotowy.
  2. Słownictwo , które musisz znać po lekcji:

-          Action film

-          Animated film

-          Comedy

-          Crime film

-          Disaster film

-          Historical drama

-          Horror film

-          Musical

-          Romantic drama

-          Science fiction film

-          War film

-          Western

-          Boring

-          Serious

-          Fast-moving

-          Complicated

-          Sad

-          Slow

-          Straightforward

-          Exciting

-          Happy

-          Funny

  1. Ćwiczenia dodatkowe dla chętnych.

Tu możesz poćwiczyć i poszerzyć słownictwo z tego tematu: https://quizlet.com/pl/207805568/entertainment-flash-cards/

DNIA 2.04.2020r.

SUBJECT:’Zuzia and friends” – w kinie.

  1. Materiały potrzebne do lekcji
  • Podręcznik str.64-65
  • Ćwiczenia str.27 ex.5
  • Zeszyt przedmiotowy
  1. Słownictwo dodatkowe do działu ( do zapisania i przetłumaczenia w zeszycie):

-          Address book

-          Battery

-          Charger

-          Keypad

-          Ring tone

-          Screen

-          SIM card

-          Text message

  1. Do ćwiczenia w domu: czytanie historyjki i utrwalanie słownictwa.

DNIA 3.04.2020r.

SUBJECT: Konieczność i zakaz – czasownik modalny „must/ mustn’t”

  1. Notatka do zeszytu : Czasownik must – musieć - używany jest w zdaniach wtedy, gdy jest mowa o konieczności wynikającej z wewnętrznego przekonania osoby mówiącej, gdy jest to opinia mówiącego:

Np. must phone Alie. – Muszę zadzwonić do Ali.

We must go.- Musimy iść.

Bardzo ważna informacja dla wszystkich uczących się angielskiego.

Wbrew temu, co się może wydawać, must + not, czyli mustn't to nie jest forma przecząca czasownika must!

Mustn't znaczy NIE WOLNO.

Np. You mustn't park here. It's not permitted. - Nie wolno ci tu parkować. To zabronione.

You mustn't go with me. Children are not allowed.- Nie wolno ci iść ze mną. Nie    wpuszczają dzieci.

  1. Materiały potrzebne podczas lekcji:
  • Podręcznik str.66
  • Ćwiczenie str. 29 (ćwiczenie 1 i 2)
  • Zeszyt przedmiotowy.

Zdalne lekcje 4

Klasa 8                                                     Monday,30th March 29, 2020

Subject: Rozwiązywanie zadań egzaminacyjnych – powtórka przed egzaminem .

1.Otwórz stronę: https://testy.dlaucznia.info/s/5024/81091-angielski-zadania.htm

  • Jeżeli link nie otwiera się bezpośrednio, skopiuj go, wklej w przeglądarkę i otwórz.

2. Wchodzisz w okienko – zadania angielski

Zestawy zadań:


  1. Powtórka z angielskiego (marzec 2020) - zadania ze słuchu, teksty pisane, gramatyka

           13 zadań, CKE - zestawy zadań powtórkowych

       2. Przykładowy egzamin ósmoklasisty z angielskiego (online)

           Przykładowy arkusz egzaminacyjny z języka angielskiego.
           Czas pracy: 90 minut. Liczba pytań: 14. Liczba zadań: 51

       3.Zadania z rozwiązaniami z angielskiego - rozumienie tekstów pisanych

           Pytania wynikające z tekstu, uzupełnianie zdań, luk. Liczba pytań: 9, liczba zadań: 34.

       4.Zadania z rozwiązaniami z angielskiego - wypowiedź pisemna

Napisanie krótkiego tekstu na zadany temat z elementami opisu, opowiadania, zaproszenia               itp. Liczba pytań: 2

5. Zadania z rozwiązaniami z angielskiego - znajomość funkcji językowych

     Reakcja na sytuacje, uzupełnienie dialogów. Liczba pytań: 4, liczba zadań: 9.

6. Zadania z rozwiązaniami z angielskiego - znajomość środków językowych

     Uzupełnianie luk i zdań. Liczba pytań: 6, liczba zadań: 17


3. Informacje i wskazówki do pracy:

  • Wszystkie zadania możesz rozwiązywać bezpośrednio na stronie, bez potrzeby ściągania ich na dysk komputera.
  • Jeżeli chcesz korzystaj ze wskazówek, które ułatwią Ci prawidłowe rozwiązanie zadań.
  • Po wykonaniu zadań (ale nie wcześniej) sprawdź ich prawidłowość wykonania bezpośrednio pod zadaniem.
  • Wykonaj OBOWIĄZKOWO zestawy zadań: 1, 3, 5 i 6. Pozostałe zadania dla chętnych, ale polecam sprawdzenie swojej wiedzy i umiejętności na koniec poprzez rozwiązanie testu online (zestaw 2).
  • Takie pytania lub podobne mogą wystąpić na prawdziwym lub próbnym egzaminie ósmoklasisty. Znajomość tych pytań znacznie zwiększa twoje szanse.

Zdalne lekcje 3

KLASA 3 DNIA 26.03.2020r.

Subject: My hobbies – nauka nazw hobby.

 Zapisać nazwy hobby do zeszytu:

  • do ballet – uprawiać balet
  • do gymnastics – uprawiać gimnastykę
  • do karate – uprawiać karate
  • go camping – jechać na kemping
  • go cycling – jeździć na rowerze
  • go fishing – chodzić na ryby
  • go hiking – wędrować, uprawiać piesze wędrówki
  • go running – chodzić pobiegać
  • go swimming – chodzić popływać
  • have art lessons – mieć lekcję plastyki, sztuki
  • have English lessons – mieć lekcje angielskiego
  • have music lessons – mieć lekcje muzyki
  1. Podręcznik str.44 – nazwij hobby jakie widzisz na dużej ilustracji używając zapisanego słownictwa.
  2. Zeszyt ćwiczeń str.42
  • zadanie 1 – popatrz i zakreśl właściwy wyraz zgodny z ilustracją.
  • Zadanie 2 – popatrz na ilustracje i uzupełnij wypowiedzi dzieci o tym jakie hobby uprawiają.
  1. Podręcznik str. 45 – zadanie 4
  • Przyjrzyj się ilustracjom i przeczytaj zdania pod nimi. Następnie dobierz zdania do właściwych ilustracji.
  • Przepisz zdania do zeszytu w takiej kolejności jak pokazują obrazki.
  1. Podręcznik str.45 – zadanie 5

Przeczytaj tekst piosenki i staraj się zapamiętać jej słowa.

  1. Zeszyt ćwiczeń str.43
  • Zadanie 3 – połącz dzieci z przedmiotami śledząc linię i używając wyrażeń z ramki zapisz zdania według wzoru.
  • Zadanie 4 – uzupełnij brakujące litery w wypowiedziach dzieci.

INFORMACJA: ZACHĘCAM DO ZALOGOWANIA SIĘ NA STRONIE WYDAWNICTWA NA PORTALU DLA UCZNIÓW: eDesk.pearson.pl (instrukcje znajdziecie Państwo na okładce zeszytu ćwiczeń od wewnątrz). Można logować się na stronie z użyciem kodu z książki lub bez kodu (wydawnictwo daje taką możliwość na czas pracy zdalnej).

Tam znajdziecie Państwo nagrania do zadań z zeszytu ćwiczeń , dodatkowe gry, listy słówek.

KONTAKT DO NAUCZYCIELA

Adres mailowy: annakwarantanna Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Konto na facebooku : Anna Witkowska

KLASA 4

Friday, 27th March,2020

Subject: Określanie stanu posiadania – praca z historyjką obrazkową.

  1. 1.Podręcznik str.69
  • Przeczytaj historyjkę (zadanie 6) ze zrozumieniem, pomogą Ci w tym ilustracje.
  • Jeżeli nie zrozumiałeś niektórych słów to sprawdź ich znacznie w słowniku
  • Przeczytaj zdania z zadania 7 i spróbuj określić czy są prawdziwe (true) czy fałszywe (false).
  • Przepisz zdania do zeszytu, poprawiając zdania fałszywe na prawdziwe.
  • Przypomnij sobie odmianę czasownika „have got” z poprzedniej lekcji i uzupełnij zdania właściwą formą tego czasownika ( zadanie 8 )
  • Poćwicz czytanie historyjki
  1. 2.Zeszyt ćwiczeń str.29
  • Wykonaj te zadania , które potrafisz w celu utrwalenia ostatnich dwóch lekcji.

KONTAKT DO NAUCZYCIELA:

ADRES E-MAIL: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Konto na facebooku : Anna Witkowska

 

KLASA 6                                  

Thursday, 26th March , 2020

Subject: Zaproszenie na imprezę – jak napisać zaproszenie?

  1. Materiały informacyjne do lekcji.

Zaproszenie to rodzaj krótkiego tekstu użytkowego wysyłanego w celu zaproszenia odbiorcy na mające się odbyć wydarzenie np. przyjęcie urodzinowe, ślub i wesele, chrzest, otwarcie wystawy, rozdanie nagród.

Dobór słownictwa użytego w zaproszeniu zależy od jego charakteru. W zaproszeniach na uroczystości oficjalne powinniśmy się posługiwać językiem formalnym. W zaproszeniach prywatnych możemy się posługiwać językiem mniej formalnym.

Ton zaproszenia powinien być zawsze grzeczny i uprzejmy, a ono samo powinno być możliwie jak najkrótsze i zawierać takie informacje jak:
– nadawca,
– odbiorca,
– rodzaj wydarzenia,
– czas i miejsce wydarzenia.

Elementy składające się na zaproszenie w języku angielskim:

1. Nagłówek (pisany wielkimi literami)

2. Treść zaproszenia

– kto jest osobą zapraszaną i zapraszającą,
– rodzaj uroczystości,
– miejsce i czas wydarzenia/ spotkania
– szczegóły dotyczące wydarzenia (atrakcje, wskazówki dojazdu, odpowiedni ubiór itp.)
– prośba o potwierdzenie przybycia
– zachęcenie do przybycia

3. Zwrot grzecznościowy i podpis

2. Słownictwo przydatne do napisania zaproszenia:

Rozpoczęcie:                                                                                                                                   invitation – zaproszenie
birthday party – przyjęcie urodzinowe
I would like – chciałbym
to invite – zapraszać
to celebrate – świętować
I’d like to invite you to… – Chciałbym/chciałabym zaprosić Cię na…                                 
Come to my birthday party! – Przyjdź na moje przyjęcie urodzinowe

Rozwinięcie:                                                                                                          The party starts at… – Przyjęcie zaczyna się o…                                                                     Drinks and snacks will be provided – Jedzenie i picie będą zapewnione
Let me know if… – Daj znać mi znać, czy…
                                                                            The party will start at… – Przyjęcie zacznie się o…                                                                   You can’t miss the chance to have a great time! – Nie możesz przegapić szansy na dobrą zabawę!
Please let us know if you can come – Daj znać, czy będziesz
                                           Please arrive on time – Proszę o punktualne przybycie

Zakończenie:

Look forward to seeing you – Nie mogę się doczekać, kiedy Ciebie zobaczę
See you – Do zobaczenia
See you there – Do zobaczenia na miejscu
I hope to see you there – Mam nadzieję, że Cię tam zobaczę

  1. 3. Materiały konieczne podczas lekcji:
  • Podręcznik str.57
  • Zeszyt przedmiotowy

Friday,27th March                                                                                                   

Subject: Revision 4 – utrwalenie wiadomości z rozdziału 4.         

Do lekcji należy powtórzyć:

  • Nazwy produktów spożywczych i inne słownictwo z działu
  • Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne
  • Użycie przedimka nieokreślonego „a”, „an” i określonego „the”
  • Użycie określeń „some” i „any”
  • Konstrukcję „there is/there are”
  • Tryb rozkazujący

Materiały do lekcji:

  • Podręcznik str.59
  • Zeszyt przedmiotowy

 

KLASA 8  

FRIDAY, 27TH MARCH,2020

Subject: Czasowniki modalne wyrażające wnioskowanie oraz możliwość.

Materiały informacyjne do lekcji:

Czasowniki modalne

Czasowniki modalne to odrębna grupa czasowników, które w zdaniu występują zawsze przed czasownikiem głównym. Występują one zawsze w tej samej formie. Zdania pytające z czasownikiem modalnym tworzy się poprzez inwersję, a przeczenia – dodając do czasownika modalnego słówko „not”. Najważniejsze czasowniki modalne:

  1. Can – oznacza możliwość lub umiejętność wykonania danej czynności. Odnosi się do teraźniejszości i przyszłości. Ma też znaczenie zezwolenia, służy ponadto do wyrażania propozycji i próśb. Np.: He can jump very high. – On potrafi skakać bardzo wysoko.
  2. Could – oznacza możliwość lub umiejętność posiadaną w przeszłości. Stosowany również do pytań o pozwolenie, próśb, bardziej grzeczny niż „can”. Np.: He could run very fast when he was young. – On potrafił bardzo szybko biegać, kiedy był młody.
  3. May – oznacza zezwolenie, jest to forma bardziej oficjalna. Występuje w czasie teraźniejszym. Np.: They may leave this place now. – Oni mogą opuścić teraz to miejsce.
  4. Might – oznacza zezwolenie, stosowane w czasie przeszłym. Używa się też do wyrażenia grzecznej prośby. Np. He might go to the disco yesterday. – On mógł iść wczoraj do dyskoteki.
  5. Must – oznacza konieczność, przymus zrobienia czegoś. Posiada tylko formę czasu teraźniejszego, występuje wyłącznie w zdaniach oznajmujących. Np.: John must work very hard. – Jan musi pracować bardzo ciężko.
  6. Have to – oznacza konieczność, przymus zrobienia czegoś, występuje we wszystkich czasach gramatycznych, zarówno z zdaniach oznajmujących, jak i twierdzących i pytających. Np.: He has to study very hard if he wants to pass this exam. – On musi dużo się uczyć, jeśli chce zdać ten egzamin.
  7. Mustn’t – oznacza silny zakaz. Odnosi się do teraźniejszości i przyszłości. Np.: You mustn’t drink alkohol. – Nie wolno ci pić alkoholu.
  8. Shall – stosuje się do wyrażania próśb, ofert lub sugestii. Np.: Shall we go to the party tomorrow? –Czy pójdziemy jutro na przyjęcie?
  9. Should – oznacza powinność, obowiązek zrobienia czegoś. Służy również do udzielania rad, pytania o radę, tworzenia trybu warunkowego oraz mowy zależnej. Np.: You should eat more fruit. – Powinieneś jeść więcej owoców.
  10. Ought to – oznacza konieczność, obowiązek zrobienia czegoś, stosowany w sytuacjach bardziej oficjalnych. Np.: He ought to study more. – On powinien więcej się uczyć.
  11. Will – stosowany do tworzenia czasów przyszłych oraz do wyrażenia próśb. Np.: Will you open the window, please? – Czy otworzysz okno, proszę?
  12. Would – służy do tworzenia trybu warunkowego, mowy zależnej, do wyrażania próśb w sytuacjach bardziej oficjalnych oraz do wyrażania przypuszczenia. Np.: I would lend you some money if I had. – Pożyczyłbym ci trochę pieniędzy, gdybym je miał.
  13. Need – oznacza konieczność, potrzebę zrobienia czegoś. Np.: I need go to the dentist because I have toothache. – Muszę iść do dentysty, ponieważ boli mnie ząb.
  14. Needn’t – oznacza brak konieczności. Może być stosowany zamiennie z czasownikami don’t have to oraz don’t need to. Np.: Mary needn’t (doesn’t have to / doesn’t need to) go by bus because her boyfriend has got a car. – Mary nie musi jechać autobusem, ponieważ jej chłopak ma samochód.
  15. Had better – służy do wyrażania rad. Np.: You had better go to bed and rest. – Lepiej idź do łóżka i wypocznij.
  16. Be able to – być w stanie coś zrobić Np.: She will be able to explain that. – Ona będzie w stanie to wyjaśnić.

Materiały do ćwiczeń sprawdzających po lekcji: http://testyourenglish.pl/Test/92/modal-verbs-czasowniki-modalne#.XnvbYIhKjIU

 

Zdalne lekcje 2

Klasa 4                                                                                               25.03.2020r.

Subject: Czasownik „have got” - określanie stanu posiadania.

  1. Notatka do zeszytu:

Czasownik „have got” – zdania twierdzące:

Liczba pojedyncza:                                                           Liczba mnoga:

I have got – ja mam                                                         we have got – my mamy

You have got – ty masz                                                   you have got – wy macie

He/She/ it has got – on /ona/ono ma                               they have got – oni/ one mają

have got = ‘ve got (forma skrócona)

has got = ‘s got (forma skrócona)

Czasownik „have got” – zdania przeczące

I have not got – ja nie mam                                          we have not got – my nie mamy

You have not got – ty nie masz                                     you have not got – wy nie macie

He/She/It has not got – On/Ona/Ono nie ma                they have not got – oni/one nie maja

have not got = haven’t got (forma skrócona)

has not got = hasn’t got ( forma skrócona)

  1. Zadanie 2 str. 68 - uzupełnij treść e-maila właściwą formą twierdzącą w zeszycie.
  2. Zadanie 4 str.68 – przyjrzyj się ilustarcjom i znajdż błędne informacje w zdaniach. Napisz poprawne zdania do zeszytu.
  3. Napisz w zeszycie zdania o tym jakie zwierzę posiadasz i jakie zwierzę posiada Twój przyjaciel.
  4. Naucz się na pamięć odmiany czasownika „ have got” dla zdań twierdzących i przeczących.

 

Klasa 8

Subject: List motywacyjny              Wednesday,25th March 2020

Celem listu motywacyjnego jest nie tylko uzupełnienie naszego CV, ale przede wszystkim zwrócenie potencjalnemu pracodawcy uwagi na naszą kandydaturę.
Pisząc list motywacyjny powinniśmy się przede wszystkim skupić na tym, z jakiego powodu aplikujemy na dane stanowisko oraz dlaczego ze wszystkich kandydatów pracodawca powinien wybrać właśnie nas.
Nasz list motywacyjny nie powinien zawierać powtórzeń z CV.
Powinien być za to:
– napisany językiem formalnym,
– poprawny pod względem ortografii i składni,
– napisany krótko, zwięźle i na temat (Optymalna objętość listu motywacyjnego to jedna strona A4),
– powinien podkreślać nasze mocne strony, zawierać powód, dla którego aplikujemy na dane stanowisko i być odpowiedzią na zapotrzebowanie pracodawcy.
– zawierać odpowiedź na pytanie w jaki sposób nasze kompetencje i doświadczenie mogą przyczynić się do sukcesu przedsiębiorstwa.

Przydatne zwroty i słownictwo

Dear Sir/Madam – Szanowny Pan/Pani
Dear Mr./Miss … (Nazwisko) – Szanowny Pan/Pani


I am writing to apply for the position of … – Piszę, aby ubiegać się o stanowisko …
I have the pleasure to apply for the advertised position of … – Mam przyjemność zgłosić swoją kandydaturę na stanowisko …
I wish to apply for … – Chciałbym ubiegać się o …

I would like to work for you, in order to … – Chciałbym dla was pracować by …

I have experience in … – Mam doświadczenie w …
My skills include … – Wśród moich umiejętności są …

Working for you would be a privilege – Praca dla Państwa byłaby zaszczytem.
I enclose my CV/ Please find enclosed my CV – W załączeniu przesyłam życiorys.
I am attaching my CD – Załączam moje CV.


Please let me know if there are any other details you need – Proszę dać mi znać, czy potrzebują Państwo jeszcze jakiś informacji na mój temat.
I am available for an interview on … – Jestem dostępny do rozmowy kwalifikacyjnej … (dni, kiedy możemy).
Yours faithfully/sincerely – Z poważaniem, kiedy nie znamy nazwiska odbiorcy/kiedy znamy nazwisko 

Informacje:

Pozostałe treści do lekcji podczas jej trwania na komunikatorze.

Przypominam o pracy ze słownictwem w aplikacji insta.ling – konieczne codzienne sesje.

Kontakt do nauczyciela na grupie na Messengerze.

Zmiana adresu mailowego: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zdalne lekcje 1

KLASA 3 – JĘZYK ANGIELSKI

MATERIAŁ DO POWTÓRZENIA I UTRWALENIA Z ROZDZIAŁU 5 –CZYNNOŚCI DNIA CODZIENNEGO I GODZINY

LEKCJA 1

PODRĘCZNIK STR. 40

  • Zadanie 11. Przeczytaj historyjkę i na podstawie tekstu oraz ilustracji postaraj się zrozumieć co się wydarzyło.
  • Zadanie 12. Poćwicz czytanie klika razy.

ZESZYT ĆWICZEŃ

  • STR. 38 ( ćwiczenie 9 i 10) oraz STR. 39 ( ćwiczenie 11 i 12).

LEKCJA 2

PODRĘCZNIK STR.41

  • Zadanie 13. Przeczytaj opowiadanie Alexa o jego dniu codziennym , sprawdź czy podane godziny w tekście są zgodne z tymi na zegarach przy obrazkach. Przepisz tekst do zeszytu i popraw błędne godziny na właściwe.
  • Zadanie 14. Wytnij karty obrazkowe i ustnie poćwicz opowiadanie o swoim dniu codziennym , podając godziny wykonywanych czynności.

ZESZYT ĆWICZEŃ

  • STR. 36 (ćwiczenie 5 i 6) i STR.37 (ćwiczenie 7 i 8).

LEKCJA 3

PODRĘCZNIK STR.42

  • Zadanie 15. Przeczytaj tekst i postaraj się go zrozumieć.

SŁOWNICTWO DO TEKSTU:

- Earth – Ziemia

- our – nasza

- goes round and round – obraca się wkoło

- people – ludzie

- for – dla

- daytime – dzień

- night – noc

- dark – ciemno

- Poland – Polska

- Japan – Japonia

- live – mieszkać

- when - kiedy

  • Zadanie 16. Przeczytaj zdania i popraw w nich błędy na podstawie tekstu. Przepisz zdania do zeszytu.

KLASA 4 – JĘZYK ANGIELSKI

ZAKRES MATERIAŁU DO POWTÓRZENIA I UTRWALENIA:

  • Powtarzaj I utrwalaj nazwy zwierząt, które poznaliśmy w rozdziale

(str.63 -podręcznik).

  • Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania ze str.27.
  • Wykonaj w zeszycie poniższe ćwiczenia według poleceń.

Zadanie 1.

Popraw błedy w nazwach zwierząt I przepisz zdania z poprawionymi wyrazami.

1  There's a  tortose  under the table.           

2  Is there a  bugie  in your house?               

3  The  snak  is on the chair.                         

4  The  parot  isn't next to the hamster.        

5  The  fiss  is in the water.                           

 Zadanie 2          

Przeczytaj zdania i uzupełnij wyrazy. Przepisz zdania do zeszytu.

1  A liz_______ can't fly.

2  A spi_______ can't dive.

3  A st_______ ins_______ can climb trees.

4  A rab_______ can jump high.

5  A hams_______ can run.

  • Powtarzaj i utrwalaj nazwy części ciała zwierząt (str.66)
  • Ćwicz opisywanie zwierząt z użyciem czasownika “has got” (podręcznik str 66) i poznanego słownictwa, wykorzystując ilustracje zwierząt z podręcznika (np.ze str 63).
  • Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń ze str.28.
  • Wykonaj poniższe zadania w zeszycie według poleceń.

1  Wybierz właściwą formę i przepisz zdania do zeszytu z wybraną formą zgodnie z prawdą.

1. A parrot has got / hasn't got a long tail.

2. A spider has got / hasn't got eight legs.

3. A monkey has got / hasn't got a long neck.

4. A penguin has got / hasn't got long legs.

5. A crocodile has got / hasn't got big teeth.

6. A penguin has got / hasn't got short legs.

7. A bear has got / hasn't got strong teeth.

 8. A tiger has got / hasn't got feathers.

9. A rabbit has got / hasn't got big ears.

10.   A tortoise has got / hasn't got a long tail

2  Napisz zdania używając czasownika” has got “i “hasn't got” oraz podanych wyrazów tak, aby były prawdziwe.

1. A tiger / big teeth               

2. A parrot / four legs            

3. An ostrich / a long neck     

4. A snake / wings                 

5. A bear / fur                        

6. A hamster / a pink nose    

7. A ferret / feathers              

8. A budgie / wings                

9. Fish / fur                            

10.   A spider / legs

  • Zadanie 17. Wykonaj plakat pod tytułem „ MY DAILY ROUTINE” na kartce z bloku, prezentujący Twój dzień codzienny w dowolnej formie (mogą to być ilustracje przedstawiające Ciebie podczas tych czynności lub tylko symboliczne rysunki kojarzące się z tymi czynnościami, dobrze będzie jeśli dopiszesz zdania i narysujesz godziny wykonywania tych czynności) .

ZESZYT ĆWICZEŃ

  • Str. 40 (ćwiczenie 13 i 14)

LEKCJA 4

PODRĘCZNIK STR. 43

  • Zadanie 19. Przeczytaj tekst i przyjrzyj się ilustracji, wyszukaj na nich opisywane czynności.
  • W zeszycie narysuj i napisz krótko (4-5 zdań)o swoim wymarzonym dniu. Wzoruj się na tekście przykładowym . Naucz się opowiadać o swoim dniu z marzeń.

ZESZYT ĆWICZEŃ

  • Str. 41 ( ćwiczenie 15 i 16)

ZADANIA UTRWALAJĄCE MATERIAŁ – ZESZYT ĆWICZEŃ STR.75 ( ĆWICZENIE 1 I 2).

Drogie Dzieci i Szanowni Państwo.

Zamieszczam tu materiał do utrwalenia i powtórki . Zwracam się z prośbą o pracę w miarę swoich możliwości. Mam nadzieję, że moje polecenia są przejrzyste i zrozumiałe. W razie pytań i wątpliwości proszę pisać na mój adres mailowy:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

KLASA 6A - JĘZYK ANGIELSKI

ZAKRES MATERIAŁU DO POWTÓRZENIA I UTRWALENIA

  • Powtarzaj i utrwalaj nazwy produktów żywnościowych ( podręcznik str.49).
  • Wykonaj zadanie 1,2 i 4 ze str.22 z zeszytu ćwiczeń.
  • Wykonaj poniższe zadania według poleceń w zeszycie przedmiotowym

1  Uzupełnij brakujące litery w dialogach , przepisz dialogi do zeszytu.

Jan:         What are you having for dinner, Anna?

         Anna:      We are having a pie with 1 b_ _ f, 2 c _ _ _ _ _ s and 3 c _ _ _ _ _ e in it. What about you?

         Jan:         We are having 4 s_ _ _ _ n. I love fish. For desert we are having 5 m_ _ _ n and yoghurt.

          Anna:      Sounds good.

         Monika:   What are you having for lunch, Peter?

         Peter:      I’m having a 1 t_ _ a sandwich. I’m having some 2 c_ _ _ _ _ _ s too. I love fruit. What about you?

         Monika:   I’m having soup with 3 c_ _ _ _ _ n and 4 g_ _ _ _ c in it. I’ve got some

                        5 s _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ s too.

         Peter:      Delicious.

2) Uzupełnij zdania wyrazami z ramki I przepisz je do zeszytu.

chicken     butter   cream   prawns     garlic

1 My favourite type of meat is _____________.

2 We always put _____________ on our bread when we make sandwiches.

3 Mum never uses _____________ in our food because it smells.

4 The only seafood Sara likes are _____________.

5 Joe’s favourite desert is strawberries with _____________.

beef   cabbage     salmon   butter   cream

1 The only vegetable Sonia likes is _____________.

2 Dad caught a big _____________ when he went fishing yesterday.

3 I like to put _____________ on my hot chocolate.

4 Fred didn’t have any _____________ to put on his bread.

5 The only kind of meat Sam eats is _____________.

  • Powtarzaj I utrwalaj liczebniki porządkowe.
  • Poćwicz zapisywanie dat z użyciem liczebników porządkowych
  • Wykonaj zadanie 5 i 6 ze str.22 z zeszytu ćwiczeń oraz 1 ze str.23.
  • Wykonaj poniższe zadania w zeszycie przedmiotowym.
  1. Napisz , jak mówimy te daty( pierwsza liczba to dzień miesiąca, druga to miesiąc):

-       2/11

-       21/5

-       30/3

-       5/12

-       23/6

-       15/8

  1. Napisz swoją datę urodzin oraz czterech osób z Twojego najbliższego otoczenia, podając dzień I miesiąc według wzoru:

My birthday – 23rd May

Mum’s birthday - …..

  • Powtarzaj I utrwalaj rozróżnianie rzeczowników policzalnych I niepoliczalnych,
  • Powtarzaj I utrwalaj użycie przedimka nieokreślonego “a/an” , przedimka określonego “the” oraz określeń “some/any” z rzeczownikami policzalnymi I niepoliczalnymi,
  • Wykonaj zadanie 2 ze str.23 (zeszyt ćwiczeń) oraz 1,2,3 i 4 ze str.24.
  • Wykonaj poniższe zadania w zeszycie przedmiotowym

1      Wybierz właściwą opcję I przepisz teksty do zeszytu.

Last night Mum made 1 a / some big dinner. First, we had 2 any / some salad with cabbage and carrots. After that we had some soup. 3 A / The soup had garlic in it. Mum also made 4 a / an apple cake. I didn’t have 5 some / any cake because I ate some strawberries and cream. I wanted to make 1 a / the sandwich for lunch yesterday but there wasn’t 2 some / any bread or butter. There were 3 any / some strawberries and cream in the fridge so I made a fruit salad with them. After the fruit salad I had 4 a / an orange juice. I think 5 a / the lunch I had was very healthy!

  1. 2. Przepisz I uzupełnij tabelę,wstawiając rzeczowniki do odpowiedniej kategorii.
milk   carrot     butter   cheese   sausage cream     cherry     bacon     biscuit   pea

Countable Uncountable

______________

______________

______________

______________

  • Przeczytaj tekst ”A celebration of cooking” ze str. 56 ( podręcznik)
  • Wypisz i przetłumacz nieznane słówka, skorzystaj ze słownika na końcu ksiązki bądź innego dostępnego.
  • Spróbuj przetłumaczyć tekst na język polski (ustnie).
  • Wyszukaj w tekście i wypisz do zeszytu wszystkie wymienione nazwy potraw w języku angielskim.
  • Wykonaj zadanie 3/56 , wybierając na podstawie tekstu właściwą odpowiedź (obrazek).
  • Poćwicz czytanie tekstu
  • Wykonaj zadanie 1 i 2 ze str.25 z zeszytu ćwiczeń.

KLASA 8 – JĘZYK ANGIELSKI

ZAKRES MATERIAŁU DO POWTÓRZENIA I UTRWALENIA

Powtarzaj i utrwalaj słownictwo z działu 5 (Praca)

Przepisz i przetłumacz wyrażenia związane z pracą z zadania 1str.56 (podręcznik)

Wykonaj zadanie 2 i 3 ze str.56 w zeszycie przedmiotowym.

Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń ze str.32 i 33

Wykonaj poniższe zadania w zeszycie przedmiotowym

1. Write Polish equivalents of these words( napisz polskie znaczenie podanych słów). Wybierz 4 z nich i ułóż z nimi zdania.

1 apprenticeship –

2 promotion –

3 contract –

4 allowance –

5 pension –

6 pay rise – 

7 salary –

8 bonus –

9 expenses -

2 Complete the missing words. The first letters are given.

1 The average s_______________  in most western European countries is much higher than in Poland.

2 My brother wants to get a p_______________  rise and get to a higher level in the company.

3 My father usually gets a Christmas b_______________  at the end of the year.

4 I’ve found a very interesting job a_______________  for teenagers in the newspaper.

5 My company pays for all of my e_______________  when I’m away on a business trip.

6 You need to have a lot of work e_______________  to get this job.

7 I get a weekly a_______________  from my parents and can spend it on whatever I like.

8 You need to sign a c_______________  to start your job next month.

9 You often get a lot of b_______________  when you work for a big company, like a free laptop or mobile.

10 This company offers good working c_______________  for all its employees including private health care

3. Match the words in both columns to make activities.

1 sign a) a full-time job

2 be b) a contract

3 have c) a job

4 claim d) unemployed

5 apply for                           e) expenses

1__ 2__  3__  4__  5__

1 work a) a contract

2 get b) a salary

3 earn c) an application form

4 sign d) part-time

5 fill in e) a pension

1__ 2__  3__  4__  5__

4. Complete the sentences with the words from the box. There is one extra word.

application interview job

part-time pension salary

1 She has a job _______________ next week. She’s really looking forward to it.

2 I have just filled in a(n) _______________ form for a new job.

3 My grandma is now getting a(n) _______________. She doesn’t work, so she needs that money.

4 She has a small child, so she prefers to work _______________ to have more time at home.

5 I would like to earn a high _______________ when I get a job one day.

expenses full full-time

interview job unemployed

1 My mum spends the whole day working in an office. She has a(n) _______________ job.

2 She’s been _______________ for two years now. She just can’t find a job anywhere.

3 My father always claims the _______________ from his business trips abroad.

4 He’s just lost his _______________ and now he has to start looking for a new one.

5 I’ve got a(n) _______________ tomorrow. I wonder if I will get the job.

Powtórz i utrwal zasady tworzenia zdań w 0, 1 i 2 okresie warunkowym.

Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń na str.34 

Wykonaj poniższe zadania w zeszycie przedmiotowym.

1 Complete the sentences with the first or second conditional form of the verbs in brackets.

1 If he _______________ (come) to school late again, he will be in trouble.

2 They wouldn’t be so successful if they _______________ (not be) so talented.

3 If I _______________ (study) more, I would get higher marks.

4 If we don’t break the rules, we _______________ (not be) punished.

5 We _______________ (go) to Australia if we had enough money. 

6 If we get to school late, we _______________ (be) told off by the teacher.

7 We _______________ (visit) our relatives more often if we lived closer to them.

8 If she _______________ (try) harder, she would get better marks.

9 If he _______________ (not study) more, he will get in trouble.

10 You _______________ (not be) so successful if you weren’t so talented.

2.   Wybierz prawidłowe formy. Zakreśl A, B lub C.

1  If I were you, I ____ join this football club.

 A  don’t B  won’t C  wouldn’t

2  If Johnny ____ the exam, he'll go to university.

 A  passes B  will pass C  would pass

3  I won’t go to the match if I ____ finish my revision.

 A  don’t B  won’t C  wouldn’t

4  You won’t win the race ____ you train hard.

 A  if B  if not C  unless

5  What would you do if you ____ a gold medal at the Olympics?

 A  win B  won C  would win 

ROZWIĄŻ PRÓBNY TEST , PRZYGOTOWUJ ACY CIĘ DO EGZAMINU. 

1 Wybierz właściwą odpowiedź, pasującą do każdej z luk 1–5. Zakreśl A, B lub C.

My friends 1 _____ the holidays in the south of France this summer and they want me to come, too. It’s a great idea! They 2 _____ it will cost us too much, but I am sure we 3 _____ plan everything carefully. Even if we don’t see 4 _____ sights, we need 5 _____ euros for the trip.

1  A are going to B are spending C will spend

2  A not think B don’t think C think

3  A must B can C have to

4  A a lot B many C much

5  A much B a lot C a few

2 Uzupełnij zdania tak, aby ich znaczenie było podobne do zdań je poprzedzających.

1 Ice cream for me, please.

I’ll ______________________________, please.

2 You are the best candidate to get that job, so they will give it to you.

You are ______________________________ that job.

3 We have left some soup for you.

There’s a ______________________________ left for you.

4 How much time do you need to finish the essay?

_____________________ hours do you need to finish the essay?

5 There aren’t many apples left.

There are only ______________________________ left. 

Słownictwo

3 Dopasuj przedmioty szkolne w ramce  do odpowiednich  pojęć. Dwa przedmioty szkolne zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej kategorii.

art     chemistry     biology     English     geography     maths     physic

  

1 _______________ vocabulary / grammar 

2 _______________ plants / animals

3 _______________ paints / brushes

4 _______________ countries / rivers

5 _______________ multiplication / division

4 Uzupełnij brakujące fragmenty zdań.

1 A ____________________ (przewodnik) is a person who shows tourists interesting sights.

2 A teacher must ____________________ (być cierpliwy) with his students.

3 We need to get a ____________________ (nowy rondel) for our kitchen.

4 Mix some flour and water, and ____________________ (dodaj jajko) to the bowl.

5 Would you like ____________________ (makaron czy ryż) with your chicken?

Rozumienie tekstów pisanych

5  Przeczytaj poniższy tekst, a następnie każdemu fragmentowi (1–4) przyporządkuj jeden nagłówek (A–E). 

Jeden podtytuł został podany dodatkowo i nie pasuje do żadnego fragmentu. 

1 ______

  We are looking for a part-time shop assistant to work on Saturdays and on Friday evenings.

2 ______

  We want someone who is hardworking and friendly.  Students welcome. No experience needed.

3 ______

  The hours on Saturday are 9 am to 6 pm with one hour for lunch and a fifteen-minute break. The hours on Fridays are 

  5.30 pm to 8.30 pm with a twenty-minute break.

4 ______

  We pay £6.50 an hour.

A Salary

B Contact us 

C Ideal candidate

D Job description 

E Working times

6  Przyporządkuj do każdego napisu informacyjnego (1–4) odpowiednie miejsce (A–E). Jedno miejsce zostało podane 

dodatkowo i nie pasuje do żadnego napisu. 

1 CHEFS NEEDED ______

2 AU PAIR OFFERS WORLDWIDE ______

3 FRUIT AND VEGETABLE SCALES ______

4 CONTAINS PEANUTS ______

A a university notice board 

B a supermarket department

C a cooker manual 

D a restaurant window 

E product packaging

Znajomość środków językowych

7  Uzupełnij tekst, wpisując w każdą lukę (1–5) jeden wyraz       z ramki w odpowiedniej formie. Jeden wyraz nie pasuje do żadnej luki.

go     have     many     sugar     they     will

Hi Chris,

I’m writing to tell you the news. I got a job at a children’s camp – in the kitchen! I’m not 1_____ to cook, only help prepare the meals. I think I will also serve 2_____. The meals have to be special. There 3_____ be any spicy or 4_____ food, but a lot of carbohydrates and even 5_____ vegetables. 

I’ll contact you again when I come back. See you! 

Julie

Znajomość funkcji językowych

8  Uzupełnij dialogi 1–3, wybierając spośród podanych odpowiedzi brakującą wypowiedź jednej z osób. Zakreśl literę A, B lub C.

1

X Can we see the menu, please?

Y ______________________________.

A Yes, please. Can I have a salad?

B No, thank you. I’ll just have a cola.

C Yes, of course, sir. Here you are.

2

X How do you like the cake?

Y ______________________________.

A It tastes delicious.

B It’s in the fridge.

C I like chocolate cake.

X Really? Thank you.

3

X I didn’t get that supermarket job.

Y ______________________________.

A Of course! They offered you good money. 

B Well done! When are you going to start?

C That’s a pity. What are you going to do now? 

Wypowiedź pisemna

9  Pracujesz podczas wakacji w restauracji samoobsługowej w Anglii. Napisz do kolegi wiadomość na portalu społecznościowym.

Poinformuj go, jak udało ci się znaleźć tę pracę.

Opisz swoje obowiązki w pracy.

Napisz, jak zamierzasz wykorzystać zarobione pieniądze.

Pamiętaj, że twoja praca ma mieć 100-120 słów i zawierać wszystkie wskazane informacje. Postaraj się je rozwinąć, użyj poznanego słownictwa oraz konstrukcji gramatycznych. Nie zapomnij sprawdzić pracy po jej napisaniu.

Napisz pracę na komputerze i jeżeli to możliwe prześlij na mój adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.