Drogi uczniu wybierz zakładkę "Nauczanie zdalne" w górnym menu, kliknij w nazwisko nauczyciela, z którym masz zajęcia, a dowiesz się, jak możesz się uczyć.

Pamiętaj o wszystkich przedmiotach!

KOMUNIKAT

Nauczanie zdalne z uczniami klas VIa, VIb i VII odbywa się codziennie w umówionych godzinach poprzez aplikację Messenger w odpowiednio utworzonych grupach.

Jolanta Trojecka

Zdalne lekcje 2

JĘZYK POLSKI KL VI a

Zakres materiału do pracy od 23 do 27.03.2020r.

Temat: Nie ma niezastąpionych, czyli o zaimku- utrwalenie

Proszę zrobić zadania 76 i 80 w zeszycie ćwiczeń str.153, 155

Temat: Poznajemy historię książki.

  1. Wypisz 7 związków frazeologicznych związanych z książką i wyjaśnij jeden z nich
  2. Omów budowę podręcznika do języka polskiego ćw. 6 str. 233

Temat: Książki czekają na ciebie.

  1. Wyjaśnij czym jest fiszka bibliograficzna
  2. Napisz list do kolegi w którym zachęcisz go do czytania książek. Podaj przynajmniej 3 argumenty. Prace do 31.03.2020 proszę przesłać na maila podanego niżej
  3. Narysuj plakat format A4 dowolną techniką zachęcający do czytania książek ( na poniedziałek 30.03)

Temat: Książki czekają na ciebie.

  1. Napisz na czym polega akcja „Cała Polska czyta dzieciom”

Temat: Od „Wejścia robotników z fabryki” do kina 4DX

Na podstawie informacji w podręczniku str.239-241

  1. Przedstaw argumenty wyjaśniające powody „kariery”, jaką zrobił film
  2. Podaje różnice między pierwszymi obrazami filmowymi a kinem współczesnym
  3. Wyjaśnij pochodzenie wyrazów: kinematograf, kinematografia

HISTORIA KL. VI b

Temat: Rzeczpospolita pod rządami Wettinów.

Na podstawie informacji w podręczniku str. 152-157:

  1. Wyjaśnij co to był „sejm niemy”
  2. Porównaj projekty reformy Stanisława Leszczyńskiego i Stanisława Konarskiego ( w formie tabeli)
  3. Co oznacza stwierdzenie „Od Sasa do Lasa”

Temat: Pierwszy rozbiór Polski

Na podstawie informacji w podręczniku str.158-162 wykonaj ćwiczenie 1 i 3 oraz zadania 1-4 w zeszycie ćwiczeń str. 81-82

HISTORIA KL. VI a

Temat : Sejm Wielki i Konstytucja 3 maja.

Na podstawie informacji w podręczniku str. 169-173 napisz:

  1. Jakie były najważniejsze postanowienia konstytucji 3 maja?
  2. Jakie terytoria utraciła Rzeczpospolita w drugim rozbiorze?
  3. W jakim celu zawiązano konfederację targowicką?

Wykonaj zadania 1-7 w zeszycie ćwiczeń str. 85-87

Temat: Sejm Wielki i Konstytucja 3 maja.

Na podstawie dostępnych źródeł proszę przygotować referat na temat twórców konstytucji 3 maja

(do 02.04.2020)

  1. Numery 1-7 Stanisław Małachowski
  2. Numery 8-14 Król Stanisław August Poniatowski
  3. Numery 15-20 Hugo Kołłątaj

HISTORIA KL. VII

Temat: „Świat na drodze ku wojnie”

  1. Wyjaśnij pojęcia: wojna błyskawiczna, front, trójprzymierze, trójporozumienie, aneksja, kocioł bałkański
  2. Do dat dopisz wydarzenia: 1882, 1904, 1907, 1912,

Temat: Na frontach I wojny światowej.

  1. Na podstawie informacji w podręczniku str. 161-197 wykonaj ćw. 1-3 str. 167 oraz zadania 1-4 w zeszycie ćwiczeń.
  2. Dla chętnych. W formie tabelki przedstaw wady i zalety czołgów zastosowanych na frontach I wojny światowej.

Dodatkowe zadania są przekazywane uczniom codziennie za pomocą komunikatora Messenger, poczty elektronicznej lub wiadomości sms

Adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zdalne lekcje 1

HISTORIA

Klasa VI a i VI b

1.Proszę o znalezienie informacji na temat Belwederu w Warszawie. Jaką funkcję pełni on obecnie? ( zadanie do wykonania pisemnie w zeszycie) oraz wykonanie poleceń 1-6 ze str. 83-84 w zeszycie ćwiczeń

Klasa VII

Proszę o przeczytanie tematu z podręcznika „Świat na drodze ku wojnie” oraz wykonanie poleceń 1-4 ze str. 70-71 w zeszycie ćwiczeń

 JĘZYK POLSKI

Klasa VI a

1.Przypominam o przeczytaniu lektury K. Zychla „Dziewczynka tańcząca z wiatrem”

2.Na podstawie tekstu str. 230-233 w podręczniku oraz osi czasu str. 234-235 napisz o dziejach książki, jak się zmieniała jej forma i tworzywo z którego ją wykonywano.