Drogi uczniu wybierz zakładkę "Nauczanie zdalne" w górnym menu, kliknij w nazwisko nauczyciela, z którym masz zajęcia, a dowiesz się, jak możesz się uczyć.

Pamiętaj o wszystkich przedmiotach!

Zdalne lekcje 4

Zdalne nauczanie czwarty tydzień - termin realizacji od 6 do 8 kwietnia 2020r.

Mój adres mailowy do kontaktu  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Chrystus Zmartwychwstał! Prawdziwie Zmartwychwstał ! Z całego serca życzę, aby Zmartwychwstały Jezus pomagał w odnajdywaniu właściwych dróg, udzielił potrzebnych łask oraz napełnił Wasze serca wiarą, nadzieją i miłością.

Katecheta – Edyta Napiórkowska.

Klasa I

Bardzo proszę o wykonanie poleceń w podręczniku na str. 82 – 83, pomocą służy płyta.

W Wielką Sobotę przygotuj koszyczek ze święconką.

W zeszycie napisz temat Wielkanoc, a pod spodem narysuj jeden z symboli wielkanocnych (masz do wyboru: jajko – pisankę, baranka paschalnego,figurę Jezusa Zmartwychwstałego bądź zajączka). Do wykonania pracy wykorzystaj, bibułę, kolorowy papier , skrawki materiału i inne. Praca na ocenę – bardzo proszę rodziców o przesłanie zdjęcia na e-maila do 16 kwietnia.

Klasa II a i II b

Proszę o zapisanie w zeszycie przedmiotowym tematu ze str.74 i narysowanie koszyczka, który pomożecie przygotować mamie na stół Wielkanocny. Przypomnijcie, aby ktoś z dorosłych poświęcił pokarmy, które tam umieścicie. Korzystając z płyty dołączonej do podręcznika wykonajcie polecenia na str. 74 – 75.

Chętni uczniowie mogą nauczyć się piosenki ze str. 75.

Klasa III

Przeczytaj temat z podręcznika str. 124 – 125 Zmartwychwstanie Jezusa zapowiedzią naszego zmartwychwstania , zapisz w go w zeszycie i narysuj znaki – symbole, które przypominają o Zmartwychwstaniu Jezusa (możesz to uzupełnić po świętach) patrz str. 125 w podręczniku. Wykonaj polecenia w ćwiczeniu str. 108 – 109 i prześlij zdjęcie zaprojektowanej kartki wielkanocnej na e-maila do 16 kwietnia.

Zachęcam, aby w Wielki Piątek uczniowie przeżyli udział w Drodze Krzyżowej poprzez obejrzenie prezentacji: https://www.youtube.com/watch?v=48De2Uov674 natomiast w Niedzielę Wielkanocną uczestniczyli duchowo we Mszy świętej transmitowanej przez środki masowego przekazu. Rodzice potwierdzą Wasz udział swoim podpisem w indeksie.

Kl. IV

Bardzo proszę przeczytaj temat 47 Grób Jezusa – sobotnie czuwanie str. 108 – 109 w podręczniku, zapisz go w zeszycie i udziel pisemnie prawidłowych odpowiedzi na pytania w zakładce Sprawdź swoją wiedzę. Zachęcam, aby w Wielki Piątek uczniowie przeżyli udział w Drodze Krzyżowej poprzez obejrzenie prezentacji: https://www.youtube.com/watch?v=48De2Uov674.

Kl. V a i V b

Proszę o zapoznanie się z tematem 46 z podręcznika str. 104 - 105 Wizerunek Mistrza – św. Weronika i zapisanie go w zeszycie, a następnie z książeczki, którą o trzymaliście na I Komunię Świętą lub innych dostępnych wam źródeł przepiszcie rozważanie VI stacji Drogi Krzyżowej.

Zachęcam do Duchowego udziału w Drodze Krzyżowej w Wielki Piątek i Mszy św. w niedzielę Wielkanocną poprzez środki masowego przekazu.

Kl. VI a i VI b

Proszę o przeczytanie tematu 77 str. 185 – 187 Święconka – na początek śniadania wielkanocnego i zapisanie go w zeszycie. Wyjaśnij znaczenie symboliczne pokarmów, które wkładamy do koszyczka wielkanocnego.

Postaraj się o dobre, duchowe przeżycie Triduum Paschalnego i Niedzieli Zmartwychwstania Pańskiego.

Kl. VII

Bardzo proszę o zapoznanie się z tematem 60 str. 193 – 195 Wielkanoc – szatan pokonany.

Zapisz temat w zeszycie przedmiotowym i pisemnie wykonaj zadanie 1 str.195 (podpowiedź masz na str. 194, ale nie przepisuj z podręcznika tylko wymyśl własną).

Postaraj się o dobre, duchowe przeżycie Triduum Paschalnego i Niedzieli Zmartwychwstania Pańskiego.

Kl. VIII

Proszę o przeczytanie tematu 60 str. 196 – 198 Wielkanoc – pusty grób.

Wykonaj w zeszycie lub na kartce jedno z poniższych poleceń: 1. Biorąc pod uwagę obecną sytuację pandemii korona wirusa w naszym kraju zaproponuj jak Ty, jako świadek wiary możesz przeżywać Triduum Paschalne (Wielki Czwartek, Piątek i Sobota) oraz Wielkanoc podając konkretne przykłady na każdy dzień.

2. Napisz informację do gazety katolickiej o wydarzeniu, które opisuje tekst biblijny Mk 16, 1 -14 – podręcznik str 197 (przynajmniej 5 zdań). Daj tytuł pisanemu artykułowi i dołącz rysunek nawiązujący do tematu.

Zdalne lekcje 3

Religia - Zdalne nauczanie 3 tydzień

Realizacja od 30 marca do 3 kwietnia 2020 r.

Mój adres mailowy do kontaktu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

W tym tygodniu 2 kwietnia obchodzimy 15 rocznicę śmierci św. Jana Pawła II. On mówił:

Nie bój się, nie lękaj! Wypłyń na głębię!”; „Cierpienie jest w świecie po to, ażeby wyzwalało miłość”; „Bóg, ukazując nam miłosierdzie, oczekuje, że będziemy świadkami miłosierdzia w dzisiejszym świecie”. Kierujmy do Niego nasze modlitwy prosząc o miłosierdzie Boże.

 

Kl. I

Bardzo proszę pierwszoklasistów o wykonanie zadań str. 80 – 81.

Zapamiętaj co wkładamy do świątecznego koszyczka, aby w Wielką Sobotę, pomóc w przygotowaniu święconki na stół wielkanocny (choć nie będzie możliwości przyjścia z nim do kościoła, aby poświęcić, uczyni to osoba dorosła z Twojej rodziny).

Zachęcam do codziennej modlitwy „Ojcze nasz”.

 

Kl. II a i II b

1. Wykonaj polecenia z podręcznika na str. 70 – 71. Pamiętając, że pomocą służy Ci płyta dołączona do podręcznika. Zapisz w zeszycie temat Wielki Piątek – Pan Jezus umiera z miłości do nas. Narysuj krzyż i wyklej go papierem kolorowym lub bibułą.

Zdjęcie wykonanej pracy proszę, aby rodzic przesłał do sprawdzenia na mojego e-maila do dnia 3 kwietnia 2020 r.

Zapamiętaj, że Pan Jezus umarł w Wielki Piątek na górze Kalwarii w pobliżu Jerozolimy.

 2. Zapisz drugi temat: Wigilia paschalna początkiem radości zmartwychwstania.

Zapamiętaj, że Paschał to świeca symbolizująca zmartwychwstałego Chrystusa.

Bardzo proszę, aby dzieci pamiętały o codziennej modlitwie.

 

Kl. III

1. Zapisz w zeszycie temat katechezy: Pan Jezus pomaga nam w walce z grzechem.

Przeczytaj ten temat z podręcznika str 68 – 69. Staraj się zapamiętać czym jest grzech i jaka jest różnica między grzechem ciężkim a grzechem lekkim. Jeśli jest to trudne do zrozumienia poproś rodzica, aby Ci wyjaśnił.

Korzystając z płyty dołączonej do podręcznika wykonaj polecenia w ćwiczeniu str. 56-57.

2. Drugi temat: Pan Jezus odpuszcza nam grzechy.

Napisz modlitwę, w której poprosisz o przebaczenie grzechów. Praca na ocenę.

Proszę rodzica o przesłanie zdjęcia z ułożonej i wpisanej do zeszytu modlitwy lub, jeżeli nie jest to możliwe w wiadomości e-mailowej. Na pracę czekam do dnia 3 kwietnia 2020 r.

Wieczorem możesz modlić się tymi słowami: „Spowiadam się ….” - podręcznik str. 73.

 

Kl. IV

1. Bardzo proszę o przeczytanie tekstu biblijnego ze str. 102 w podręczniku.

Zapisz temat katechezy w zeszycie przedmiotowym: Dziedziniec Piłata – przed sądem i narysuj ilustrację przedstawiającą proces Jezusa przed Piłatem.

Proszę o przesłaniezdjęcia pracy na mojego e-maila do dnia 3 kwietnia, a ja was ocenię.

2. Temat drugi: Ulice Jerozolimy – ostatnia droga. Przepiszcie z książeczki, którą otrzymaliście na I Komunię św. 14 stacji Drogi Krzyżowej.

Podczas wieczornej modlitwy podziękujcie Panu Jezusowi za Jego mękę i śmierć na krzyżu.

 

KL V a i V b

1. Przeczytaj z podręcznika temat 43 str. 98 - 99. Zapisz temat w zeszycie przedmiotowym i w ramach notatki przepisz poniższą informację:

Postawa Marii – SŁUCHANIE – (narysuj tutaj kontur ucha)

Postawa Marty – Działanie, służba – (narysuj tutaj kontur dłoni)

Odpowiedz pisemnie na pytania:

W jaki sposób możemy naśladować Martę?

Czego uczy nas postawa Marii?

2. Przeczytaj temat 45 str. 102 – 103. Zapisz go w zeszycie i narysuj stację V Drogi Krzyżowej. Proszę o przesłanie pracy na mój e-mail do sprawdzenia. Termin: do dnia 3 kwietnia.

Myślę, że się postaracie a otrzymacie dobre oceny.

Zachęcam do codziennej modlitwy Któryś za nas...

 

Kl VI a i VI b

1. Bardzo proszę przeczytaj z podręcznika temat 31 str. 102 – 104 Noc zdrady – z Jezusem w Getsemanii zapisz go w zeszycie. Następnie znajdź w książeczce do nabożeństwa Gorzkie żale część I i uzupełnij poniższy fragment brakującymi wyrazami. Zapisz go w zeszycie. Zdjęcie uzupełnionego tekstuprześlij do sprawdzeniana mojego e-maila, jeżeli ten sposób nie jest możliwyto w wiadomości tekstowej. Termin: do 2 kwietnia.

Cierpienia Jezusa:

słodki Jezus . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . klęczy . . . . . . …………………………………..

krwawy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .uczeń zły . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

żołnierz okrutny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .bije, popycha . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

za włosy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .znosi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

krwią zachodzą . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .żołnierz rękawicą . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 2. Drugi temat 32 str. 105 – 106 Msza święta – uobecnienie ofiary krzyżowej. Postaraj się o uczestnictwo w niedzielnej Mszy świętej przez środki masowego przekazu pamiętając, że Pan Jezus ofiarował na krzyżu samego siebie i krzyż jest znakiem największej miłości. Z wielką czcią ucałuj krzyż, który znajduje się w Twoim domu.

 

Kl. VII

1. Proszę o przeczytanie tematu 34 podręcznik str. 111 – 113 Świadectwo wiary mojej rodziny. Zapisz go w zeszycie i podaj przynajmniej 5 propozycji jak twoja rodzina może dawać świadectwo wiary.

2. Bardzo proszę o zapoznanie się z tematem 35 podręcznik str. 114 – 116. Zapisz go w zeszycie. Napisz wiadomość do kolegi lub koleżanki z zaproszeniem do włączenia się w parafialną akcję pomocy potrzebującym w czasie pandemii koronawirusa.

Prześlijcie na mojego e-maila zdjęcia pracy z poprzedniego tygodnia.

(katecheza 34) na pewno są ciekawe – będzie ocena. Termin: do 3 kwietnia.

 

Kl. VIII

1. Zapoznaj się z tematem 34 podręcznik str.110 – 112 zwracając szczególną uwagę na informację dotyczącą czytania Pisma świętego tzw. metodą pięciu palców. Dokonaj analizy wybranego tekstu biblijnego właśnie tą metodą i prześlij na mojego e-maila. Jeśli nie masz Pisma Świętego w wersji papierowej to poszukaj w internecie wersji elektronicznej. Postaraj się bo będzie ocena. Termin: do 7 kwietnia. Uczniowie, którym nie zdążyłam oddać zeszytu niech zrobią na kartce.

Więcej nie zadaję ze względu na sprawdziany próbne, które w tym tygodniu piszecie.

Ufajcie Jezusowi, a wszystko się powiedzie. On do nas mówi: „Przyjdźcie do Mnie wszyscy, którzy utrudzeni i obciążeni jesteście, a Ja was pokrzepię”. Mt 11,28.

Zdalne lekcje 2

Wszystkich uczniów i rodziców zachęcam do zjednoczenia poprzez środki masowego przekazu z papieżem Franciszkiem oraz ze wszystkimi wiernymi podczas modlitwy „Ojcze nasz” w środę 25 marca o godz. 12.00 oraz w piątek 27 marca o godz. 18.00 o ustanie pandemii koronawirusa.

Bóg powiedział: Nie zawiodą się Ci, którzy we Mnie pokładają NADZIEJĘ” Iz 49,23.

Pozdrawiam wszystkich!

Kl. I

1. Przypomnij sobie słowa I zwrotki piosenki wielkopostnej „Rysuję krzyż”, którą śpiewaliśmy na lekcjach w Wielkim Poście. Dla chętnych - słowa II zwrotki i melodię można znaleźć w internecie.

2. Korzystając z płyty dołączonej do podręcznika wykonaj zadania na str. 74– 79 w podręczniku.

Kl. II a i II b

1. Jeśli masz możliwość obejrzyj na YouTube krótki film Ewangelia wg św. Jana – uroczysty wjazd do Jerozolimy.

2. Korzystając z płyty dołączonej do podręcznika wykonaj polecenia na str. 66 – 69.

Zachęcam do codziennej modlitwy „Któryś za nas...”

Kl. III

1. Przypomnij sobie 7 sakramentów świętych i porozmawiaj z rodzicami o pierwszym z nich.

2. Korzystając z płyty dołączonej do zeszytu ćwiczeń naucz się piosenki ze str. 35 w podręczniku

3. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń str. 52 – 55.

Bardzo proszę dzieci o codzienną szczerą modlitwę w intencji jak najlepszego przygotowanie się na pierwsze spotkanie z Panem Jezusem w Komunii Świętej.

Kl. IV

1. Przeczytaj fragment biblijny ze str. 98 w podręczniku i wykonaj do niego rysunek.

Zachęcam do codziennej modlitwy „Ojcze nasz”.

2. Przeczytaj słowa, które wypowiedział Jezus podczas modlitwy w Ogrodzie Oliwnym. Znajdują się podręczniku na str. 101 w zakładce Zapamiętaj.

Zachęcam do codziennej modlitwy „Ojcze nasz...”

Kl. Va i V b

1. Przeczytaj z podręcznika str. 60 fragment biblijny o uzdrowieniu wodza Naamana. Zapisz temat w zeszycie przedmiotowym i wykonaj polecenie 2 str. 61.

2. Obejrzyj na YouTube filmik przedstawiający historię Jonasza pt. Jonasz – na górze i na dole.

3. Zastanów się na czym polega Miłosierdzie Boże.

Zachęcam do codziennej modlitwy „Ojcze nasz...”

Kl. VI a i VI b

1. Bardzo proszę o przeczytanie katechezy 29 i przemyślenia odpowiedzi na pytanie: „Czym różni się sprawiedliwość ludzka od sprawiedliwości Bożej?”

2. Zapoznaj się z tematem 30 z podręcznika. Przy wieczornej modlitwie poproś Boga o cierpliwość względem tych, którzy czynią zło.

Zachęcam do codziennej modlitwy podanej wcześniej.

KI. VII

1. Bardzo proszę o przeczytanie katechezy 32 w podręczniku str. 104 – 105 i zapoznanie się z historią obrazu Matki Bożej Częstochowskiej. Sprawdź czy taki obraz masz w domu.

2. Odszukaj w odbiorniku radiowym lub telewizyjnym stacje transmitujące nabożeństwo z Jasnej Góry o 21.00 i pomódl się odmawiając Apel.

3. Do katechezy 33 wykonaj na kartce z bloku ( format A-4) polecenie 2 str.110.

Kl. VIII

1. Przeczytaj temat 32 z podręcznika i wykonaj zadanie 1 ze str.106. Pomocą może posłużyć Ci film na YouTube z serii: Kebab odcinek 10 „Po co katolik ma chodzić do kościoła?”

2. Przemyśl jakie będą odpowiedzi na pytania w zakładce Zastanów się str. 109.

Zachęcam też do codziennej modlitwy, która jest proponowana na profilu facebook parafii św. Jacka w Rzewniu.

Zdalne lekcje 1

RELIGIA

kl. I

1. Proszę o wykonanie poleceń w podręczniku na str. 70 – 71.

2. Przy wykonywaniu poleceń przypominam o korzystaniu z płyty dołączonej do podręcznika.

kl. II a i II b

1. Przypominam o nauczeniu się pieśni wielkopostnej „Pewnej nocy” oraz wykonanie poleceń w podręczniku na str. 64 – 65. Pomocą służy płyta dołączona do podręcznika.

2. Proszę o codzienną modlitwę: „Któryś za nas ...”

Kl. III

1. Przypominam o częstym powrocie do polecenia 2 ze str. 104 w zeszycie ćwiczeń, szczególnie odnośnie spełniania dobrych uczynków i modlitwy w okresie wielkiego Postu.

2. Proszę o przeczytanie tematu 24 z podręcznika i zapisanie go w zeszycie. Następnie zapisanie i zapamiętanie czym jest łaska uświęcająca.

3. W zeszycie ćwiczeń wykonaj polecenia ze str. 50 – 51.

Uczniowie przyswajają odpowiedzi do zestawu pytań z podręcznika zgodnie z informacją umieszczoną w indeksie.

kl. IV

1. Proszę o przeczytanie z podręcznika katechezy 34 „Kafarnaum wystarczy wierzyć.”

2. Na podstawie podręcznika zastanów się:

W jakim sakramencie Pan Jezus uzdrawia naszą duszę?

W jaki sposób możesz pomagać chorym?

3. Proszę o codzienną modlitwę: „Któryś za nas ...”

Kl. V a i V b

1. Proszę o przeczytanie katechezy 24 z podręcznika str. 56- 57 „Salomon – mądry władca.” Zapisz temat w zeszycie.

2. Sprawdź swoją wiedzę odpowiadając na trzy pytania ze str. 57. Prawidłowe odpowiedzi wpisz do zeszytu przedmiotowego

3. Proszę o codzienną modlitwę: „Któryś za nas ...”

Kl. VI a i VI b

1. Bardzo proszę o codzienną modlitwę

 Święty Michale Archaniele!

Wspomagaj nas w walce, a przeciw niegodziwości i zasadzkom złego ducha bądź naszą obroną. Oby go Bóg pogromić raczył, pokornie o to prosimy, a Ty, Wodzu niebieskich zastępów, szatana i inne duchy złe, które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą, mocą Bożą strąć do piekła. Amen.

Kl. VII

1. Zachęcam do odmawiania Nowenny do Matki Bożej Nieustającej Pomocy

Tekst poniżej.

O Matko Nieustającej Pomocy, z największą ufnością przychodzę dzisiaj przed Twój święty obraz, aby błagać o pomoc Twoją. Nie liczę na moje zasługi, ani na moje dobre uczynki, ale tylko na nieskończone zasługi Pana Jezusa i na Twoją niezrównaną miłość macierzyńską. Tyś patrzyła, o Matko, na rany Odkupiciela i na krew Jego wylaną na krzyżu dla naszego zbawienia. Tenże Syn Twój umierając dał nam Ciebie za Matkę. Czyż więc nie będziesz dla nas, jak głosi Twój słodki tytuł: Nieustającą Wspomożycielką? Ciebie więc o Matko Nieustającej Pomocy, przez bolesną mękę i śmierć Twego Boskiego Syna, przez niewypowiedziane cierpienia Twego Serca, o Współodkupicielko, błagam najgoręcej, abyś wyprosiła mi u Syna Twego tą łaskę, której tak bardzo pragnę i tak bardzo potrzebuję…

Maryjo módl się za nami. Amen.

Kl. VIII

1. Proszę o przeczytanie katechezy 31 z podręcznika str. 101 – 103 „Jak spotkać żywego Jezusa? Obecność Chrystusa w liturgii”.

2. Zapamiętaj czym jest liturgia.

3. W tekście Konstytucja o liturgii świętej „Sacrosanctum Concilium”, 7 – podręcznik str. 102 podkreśl sposoby obecności Jezusa Chrystusa w kościele.