Drogi uczniu wybierz zakładkę "Nauczanie zdalne" w górnym menu, kliknij w nazwisko nauczyciela, z którym masz zajęcia, a dowiesz się, jak możesz się uczyć.

Pamiętaj o wszystkich przedmiotach!

Zdalne lekcje 2

Klasa V

Co to jest skuteczne słuchanie

Ćwiczenie ma na celu pokazanie jak łatwo przekazywane informacje są różnie interpretowane
Uwaga: w trakcie wykonywania ćwiczenia uczniowie nie maja możliwości zadawania pytań w trakcie wykonywania ćwiczenia.

Materiały: kartka papieru, nożyczki

1. Zegnij kartkę na pół i obetnij górny róg
2. Zegnij kartkę ponownie na pół i obetnij górny róg
3. Zegnij kartkę ponownie na pół i obetnij prawy róg
4. Obróć kartkę trzy razy w lewo i odetnij róg na dole kartki
5. Zegnij kartkę ponownie na pół i wytnij w środku mały kawałek

Po wykonaniu ćwiczenia wszyscy uczestnicy rozkładają swoje kartki papieru i porównują swoje wycinanki. Najprawdopodobniej każda będzie inna.
Należy przedyskutować z uczniami powody tych różnic ( przecież wszyscy słyszeli i wykonywali) te same polecenia.
Co zmieniłaby możliwość zadawania pytań.
Autorefleksja: Czy zdarzyło się Wam, że opatrznie zrozumieliście czyjąś prośbę i w efekcie wykonaliście nie to o co Was proszono?
W jaki sposób można poprawić sposób przekazywania informacji, aby stał się bardziej efektywny i precyzyjny?

Kocham cię

Wokół Ciebie jest wiele osób, którym możesz powiedzieć - kocham cię. W płatkach kwiatu napisz imiona osób, których obdarzasz tym uczuciem.
Pamiętaj: Wśród nich NIE UMIESZCZAJ! imion swojej dziewczyny/chłopaka.

Popatrz na rysunek, zastanów się i odpowiedz na pytania:
1. Co sprawia, że wybrałaś/eś te, a nie inne osoby?
2. Jaka jest różnica miedzy wymienionymi przez Ciebie osobami, a Twoim/ Twoją dziewczyną czy chłopakiem?
3. Czy słowo Kocham Cię, zawsze prowadzi do podjęcia relacji seksualnych z daną osobą?
4. Kiedy można powiedzieć drugiej osobie - Kocham cię.

Klasa VI

Kobieta, powinna/może: Mężczyzna powinien /może:

Celem ćwiczenia jest zrozumienie, że bycie kobietą i mężczyzną niesie ze sobą zarówno przywileje i utrudnienia. Do każdej kategorii wymień kilka zachowań, które tradycyjnie są przypisane kobiecie albo mężczyźnie.

Mężczyźni i chłopcy mogą:
1.
2.
3.
Mężczyźni i chłopcy powinni:
1.
2.
3.
Mężczyźni i chłopcy nie mogą:
1.
2.
3.

Kobiety i dziewczyny mogą:
1.
2.
3.
Kobiety i dziewczyny powinny:
1.
2.
3.
Kobiety i dziewczyny nie mogą:
1.
2.
3.

Mój chłopak/dziewczyna to osoba, która:

Zastanów się i szczerze odpowiedz na pytania!
Mój chłopak/dziewczyna to osoba, która:

Mój chłopak/dziewczyna to osoba, która: zawsze nigdy czasami nie wiem
Daje mi to, czego chcę
Opiekuje się mną
Dzieli się wszystkim ze mną
Mówi do mnie przez cały czas
Mówi mi, że jestem wspaniała/y
Nie słucha mnie
Ufam jej
Podejmuje za mnie decyzje
Dba o mnie
Nie mówi mi o swoich uczuciach
Mogę jej powiedzieć wszystko

Zastanów się, czego ludzie szukają w związkach?
Czy młodsi szukają w związku tego samego co starsi?

Klasa VII

Balon złości - Uwaga - nie wytrzymam!

Pęknąć ze złości: ćwiczenie z balonem;)

Narysuj balon, który wypełnić trzeba emocjami, sytuacjami, które powodują wybuch konfliktu.

Początki zdań, które towarzyszą nam w złości. Uczniowie wyliczają sytuacje, w których się denerwują i opisują swoje zachowanie.

Nienawidzę gdy….
Nie znoszę robić..
Irytuje mnie

Klasa V, VI, VII

"Zły dotyk"

 1. Kontakt z ludźmi, dotykanie jest bardzo ważne. Ale czasami zdarza się „zły dotyk”, który sprawia przykrość i może być niebezpieczny.
Podaj przynajmniej trzy
przykłady takich sytuacji
2. Czasami „dotyk” wywołuje zakłopotanie. Zastanów się i podaj
przykłady takich sytuacji.
3. Zdarza się, że „dotyk” nie wywołuje od razu zakłopotania. To uczucie może pojawić się po jakimś czasie. Nie od razu wiesz jak zareagować. Zastanów się w jaki sposób rozwiązać ten problem, aby ponownie się nie pojawił.
4. Czasami osoby, którym doświadczyły „złego dotyku” są zbyt przerażone lub zawstydzone, aby cokolwiek zrobić. Zastanów się i podaj trzy osoby do których bez obaw możesz zwrócić się o pomoc.
5. Dlaczego ważne jest aby opowiedzieć o takim problemie komuś zaufanemu, nawet jeśli dowiedziałeś/aś się o tym w zaufaniu. Podaj przynajmniej trzy powody.
6. Jeśli, znasz kogoś kto doświadcza „złego dotyku” i powiedział ci o tym zastanów się i podaj sposoby, w jaki sposób można mu pomóc

Zdalne lekcje 1

Propozycja filmów na lekcje WDŻWR

                         

Klasa VII
https://youtu.be/YavEH9CdoXM (okres dojrzewania)
https://youtu.be/ebNcxR_cQOE (dojrzewanie biologiczne u dziewcząt)
https://youtu.be/_jsTs_Th1dg (dojrzewanie biologiczne u chłopców)

Klasy V  i VI 
https://youtu.be/v9qXfTW2tCQ (Agresja wśród uczniów )
https://youtu.be/YavEH9CdoXM (okres dojrzewania)