Drogi uczniu wybierz zakładkę "Nauczanie zdalne" w górnym menu, kliknij w nazwisko nauczyciela, z którym masz zajęcia, a dowiesz się, jak możesz się uczyć.

Pamiętaj o wszystkich przedmiotach!

Zdalne lekcje 3

Lekcja 3

BIOLOGIA

Temat: Przegląd i znaczenie płazów.

Cel lekcji: Zdobędziesz informacje na temat zróżnicowania budowy i trybu życia płazów. Poznasz gatunki płazów występujących w Polsce, a także źródła ich zagrożeń i sposoby ochrony. Dowiesz się, jakie znaczenie mają płazy w przyrodzie i dla człowieka.

  1. Przypomnienie wiadomości o żabach. Proszę o obejrzenie prezentacji Jagody Ra pt. „Żaby – film edukacyjny dla dzieci” (YouTube czas 3:10).
  2. Pracując z podręcznikiem str. 97. wykonaj w zeszycie przedmiotowym schemat o płazach, w którym wyróżnisz trzy grupy płazów i podasz charakterystyczne cechy budowy.
  3. Przeczytaj tekst „Płazy żyjące w Polsce” – podręcznik str.98. Następnie wykonaj zadanie 2 w zeszycie ćwiczeń na str. 82
  4. Proszę o przepisanie notatki do zeszytu przedmiotowego: W Polsce żyje 19gatunków płazów. Są to: salamandra, 4 traszki, 2 kumaki, grzebiuszka,3 ropuchy, 2 rzekotki oraz 6 żab, przy czym umownie dzieli się je na tzw. żaby zielone (wodna, jeziorowa i śmieszna) i brunatne (moczarowa, zwinka i trawna). Wszystkie płazy w Polsce podlegają ochronie gatunkowej.
  5. W oparciu o informację zamieszczone w podręczniku str. 98-99 wykonaj zad. 1 i 3 w zeszycie ćwiczeń.
  6. W zadaniu 5 w zeszycie ćwiczeń musisz podać cztery argumenty za tym, że płazy należy chronić. Aby je podać poznaj znaczenie płazów w przyrodzie i dla człowieka – podręcznik str. 101.
  7. Na koniec lekcji przeczytaj tekst „Główne zagrożenia i sposoby ochrony płazów” i uzupełnij tabelę w zadaniu 6 w zeszycie ćwiczeń.
  8. Praca domowa: Na dzisiejszych zajęciach poznałeś płazy żyjące w Polsce. Wybierz jednego płaza z podręcznika str. 98-99. i napisz pracę zaliczeniową korzystając z różnych źródeł informacji. Praca powinna zwierać: nazwę wybranego gatunku, ilustrację, opis wyglądu, tryb życia, odżywianie, występowanie i ciekawostki. Pracę proszę napisać czcionką 12 i na końcu podać źródła, z których korzystałeś. Gotową pracę wyślij na mój e-mail do dnia 15.04.2020 r.

PRZYRODA

Temat: Podsumowanie działu: Ja i moje otoczenie.

  1. Przeczytaj temat w podręczniku na stronie 135-137. Uważnie analizuj tekst i infografiki zawarte w lekcji powtórzeniowej.
  2. Pracując z podręcznikiem wykonaj zadania:1,3,4 i 5 w zeszycie ćwiczeń str. 72-73.
  3. Praca domowa: w zeszycie przedmiotowym podaj po 2 przykłady ciał stałych, kruchych, plastycznych i sprężystych.
  4. W celu sprawdzenia Waszej pracy proszę o zdjęcia z powyższych zadań i wysłanie na mój adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia 15.04.2020r.

Zdalne lekcje 2

Biologia

Temat: Płazy- kręgowce wodno-lądowe.

Cele lekcji: Dowiesz się, gdzie żyją płazy. Poznasz cechy, które umożliwiają płazom życie w dwóch środowiskach. Scharakteryzujesz rozmnażanie się i rozwój płazów.

1. Płazy podobnie jak ryby są zmiennocieplne, są zależne od temperatury otoczenia. Zastanów się , dlaczego nie spotykamy płazów zimą. Odpowiedź na to pytanie zapisz w zeszycie przedmiotowym. Przeczytaj tekst „Gdzie żyją płazy?” – podręcznik str. 93. Na podstawie uzyskanych informacji wykonaj w zeszycie ćwiczeń zad.2 str. 77.

2. Płazy jako zwierzęta dwuśrodowiskowe – obserwacja. Proszę o obejrzenie filmu, który znajduje się na stronie www.docwiczenie.pl (kod: B6NHJP). Oglądając film zwróć uwagę na budowę zewnętrzną płazów. Na podstawie filmu wykonaj w zeszycie ćwiczeń zad.3 str. 78.

3. Przeczytaj tekst „Jak oddychają płazy?” – podręcznik str. 94. Następnie wykonaj w zeszycie ćwiczeń zad. 4 str.78.

4. Rozmnażanie i rozwój płazów. Proszę obejrzyj w Internecie film pt: „Metamorfoza kijanki ropuchy szarej”. (YouTube Nantai TV czas: 4:04) Na podstawie filmu wykonaj w zeszycie ćwiczeń zad. 6 i 7 str. 79.

5. W celu sprawdzenia Waszej samodzielnej pracy w domu proszę o zdjęcia z powyższych zadań i wysłanie na mój adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia 01.04.2020r.

Przyroda

Temat: Zdrowy styl życia.

Cele lekcji: Poznasz podstawowe zasady zdrowego stylu życia. Dowiesz się jakie czynniki mają szkodliwy wpływ na organizm człowieka.

1.W zeszycie przedmiotowym zapisz temat lekcji. Przeczytaj tekst „Zdrowy styl życia” – podręcznik str. 132. Na podstawie przeczytanych informacji napisz w zeszycie zasady zdrowego stylu życia. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zad.1 str. 70.

2. Przeczytaj opis pierwszej zasady zdrowego stylu życia „Odżywianie się” – podręcznik str. 133 Następnie uzupełnij zdania opisujące zasady właściwego odżywiania w zad. 3 str. 71.

3. Drugą zasadą zdrowego stylu życia jest sport. W opisie zasady poznasz nowe pojęcia: wypoczynek czynny i bierny. Pamiętaj, aby po nauce i innych pracach umysłowych spędzać wolny czas aktywnie np. iść na spacer, pobiegać, pojeździć na rolkach czy rowerze. Po dniu pełnym aktywności ruchowej wypoczywaj biernie np. może to być krótka drzemka, czytanie książki, odpoczynek przed komputerem, telewizorem.

4. W zeszycie przedmiotowym wykonaj schemat FORMY WYPOCZYNKU. Zapisz na schemacie aktywne i bierne sposoby wypoczywania odpowiednie dla ucznia w twoim wieku. Napisz pod schematem, jak ty najbardziej lubisz wypoczywać.

5. W stosowaniu zasad zdrowego stylu życia pomoże Ci odpowiednie rozplanowanie zajęć. Przepisz do zeszytu poniższe zalecenia:

  1. 1.Śpij około 9 godzin w nocy.
  2. 2.Nie zapominaj o porannej i wieczornej toalecie.
  3. 3.Jedz co najmniej cztery posiłki dziennie.
  4. 4.Ćwicz co najmniej 2-3 razy w tygodniu.
  5. 5.Unikaj złych przyzwyczajeń, które szkodzą zdrowiu.

Zdalne lekcje 1

Biologia

Klasa VI b

  1. Przeczytaj tekst „Dlaczego ryby mają różne kształty ciała? - podręcznik str. 87.
  2. Następnie wykonaj zadanie 1 w zeszycie ćwiczeń str. 73.
  3. Przypomnij sobie pojęcia: drapieżnik, roślinożerca.
  4. Wykonaj zadnie 2 w zeszycie ćwiczeń str.73
  5. Pracując z podręcznikiem str. 90 -91 uzupełnij zadania: 5 i 6 w zeszycie ćwiczeń str.75.

Praca dla chętnych

Spróbuj się dowiedzieć, jakie ryby występują w zbiorniku wodnym położonym najbliżej Twojej miejscowości. W zeszycie przedmiotowym podaj miejscowość, rodzaj zbiornika wodnego i przykłady ryb.

Przyroda

Klasa IV

  1. W zeszycie narysuj schemat (na środku strony zapisz słowo UZALEŻNIENIA i odchodzące od niego strzałki) i obok strzałek podaj swoje skojarzenia ze słowem uzależnienia.
  2. Po wykonaniu zadania 1 odczytaj swoje skojarzenia. Na tej podstawie podaj swoją definicję uzależnienia.
  3. Otwórz podręcznik na str. 129 zapoznaj się z ramką „Picie alkoholu powoduje…”
  4. Wykonaj zadanie 1 w zeszycie ćwiczeń na str. 1.
  5. Przeczytaj tekst „Uzależnienia” – podręcznik str. 129-130.

Praca dla chętnych

Zaprojektuj plakat ostrzegający dzieci i młodzież przed szkodliwym wpływem nikotyny na organizm.