Drogi uczniu wybierz zakładkę "Nauczanie zdalne" w górnym menu, kliknij w nazwisko nauczyciela, z którym masz zajęcia, a dowiesz się, jak możesz się uczyć.

Pamiętaj o wszystkich przedmiotach!

Zdalne lekcje 2

Propozycje ćwiczeń dla uczniów kl. I-VIII uczęszczających na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
od 30.03 2020r. do 08.04.2020r.

  1. Zauważ wokół siebie 10 przedmiotów, których nazwy zawierają jakąś trudność ortograficzną a następnie zapisz je na kartce lub komputerze.
  2. Stwórz grę typu domino i zagraj ze swoją rodziną. Do wykonania gry możesz wykorzystać, co zechcesz- papier, karton, zakrętki… Domino może polegać na dopasowywaniu kształtów, liczb, obrazków, podobnych słów.
  3. Figury geometryczne. Narysuj na kartce trójkąt, podpoisz rysunek, a następnie wyszukaj w swoim domu przedmioty w kształcie trójkątów i zapisz je. Podobnie postą z kwadratem i prostokątem.
  4. Dopasowywanie przedmiotów do miejsc. W misce, kartonie, pudle zbieramy przedmioty z różnych pomieszczeń w domu np. szczoteczkę do zębów, małe zabawki z pokoju dziecka, miskę, łyżkę, budzik, gazety itp. Mieszamy wszystkie przedmioty i prosimy by dziecko poodnosiło je w odpowiednie miejsca w domu.
  5. Obejrzyj wybraną bajkę lub film sam lub z rodziną i opowiedz jego treść.
  6. Wyszukaj w książce po 5 wyrazów z ó, u, ż, rz, h, ch i zapisz je na kartce a następnie ułóż po jednym zdaniu z nimi.
  7. Stwórz listę zakupów owoców i warzyw na podaną literę np. na P „pietruszka”, „pieczarka”,
  8. Wykonaj memory: para to rysunek wykonany samodzielnie+ podpis/napis. Zaproś do gry resztę rodziny. Można podać tematykę np. oznaki wiosny, ubrania, zwierzęta itp.
  9. Zabawa w dobieranie wyrazów na określoną głoskę, tworzenie ciągów wyrazowych np. zapisujemy każdą literę alfabetu na małej karteczce, następnie wrzucamy te karteczki do miseczki i każdy z członków rodziny po kolei losuje literkę i wszyscy podają jak największą ilość wyrazów na wylosowaną literę. Można wprowadzić ograniczenie czasowe np. 2 minuty.
  10. Pisanie na plecach. Dziecko siedzi w wygodnej pozycji a dorosły pisze na jego plecach litery lu rysuje proste kształty. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie co zostało napisane lub narysowane.
  11. Rysujemy dziecku na całej kartce A4 za pomocą linijki i grubego markera kwadrat, prostokąt. Zadaniem dziecka jest wyciąć ten kształt a następnie w środku narysować coś według naszego uznania. W prawym górnym rogu narysuj słońce. Na dole kartki trawę, obok słońca 3 chmurki. W lewym rogu 2 drzewa, na środku kartki domek.

Anna Gutowska, Jolanta Trojecka

Zdalne lekcje 1

Witam serdecznie! W związku z zaistniałą sytuacją przesyłam następujące informacje:

Wskazówki dla uczniów: jak zorganizować sobie czas?

1) Zaplanuj swój dzień. Plan wprowadza harmonię i spokój, bo wiesz co masz robić.

2) Zapisz swoje postanowienia na kartce-stwórz terminarz.

3) Powieś plan w widocznym miejscu.

4) Wybierz porę, kiedy się uczyć (najlepiej godziny przedpołudniowe).

5) Nie planuj zbyt wiele na jeden dzień, pamiętaj o relaksie, ćwiczeniach ruchowych i obowiązkach domowych.

6) Pod koniec dnia spójrz na plan i sprawdź, co udało się zrobić.

7) Bądź dumna/dumny z tego co zrobiłaś/eś.

8) Nie udało się wszystkiego zrobić-nic się nie stało-wyciągnij wnioski i zaplanuj lepiej kolejny dzień.

Powodzenia!  

 

Przedstawiam propozycje ćwiczeń dla uczniów kl. I-VIII uczęszczających na zajęcia korekcyjno-kompesacyjne:

- ćwiczenia sprawności manualnej (malowanie, wycinanie, lepienie, odrysowywanie)

- ćwiczenia w kaligrafii (wodzenie pośladzie, odrysowywanie, pisanie wg wzoru)

- czytanie krótkich tekstów sylabami, [ bezpłatne strony do korzystania dla młodszych dzieci: www.eduzabawy.com (zakładki do pobrania: karty pracy, generatory szlaczków, prace plastyczne, kolorowanki); www.maluchwdomu.pl (karty pracyz literami i cyframi do druku, karty z sylabami do pobrania), www.czasdzieci.pl

- ćwiczenia koncentracji uwagi, kontroli wzrokowo-motorycznej z wykorzystaniem gier i zabaw dydaktycznych ( np. memory, skojarzenia, domino, warcaby, dobble, twister, zabawa państwa-miasta, kółko i krzyżyk itp.)

-ćwiczenia w poprawnym pisaniu (przepisywanie zdań z trudnościami ortograficznymi, pisanie z pamięci, ze słuchu, autokorekta zapisu) [ bezpłatana aplikacja do pobrania: dyktanda.online, superkid.pl dyktanda online ]

- codzienny trening czytania /10 – 15 minut/, analiza treści czytanego testu w formie: opowiadania, planu wydarzeń, notatki itp. Gorąco zachęcamy do korzystania z powyższych propozycji ćwiczeń oraz stron internetowych

W przypadku wątpliwości proszę kierować pytania na mój e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

A.Gutowska, J. Trojecka.