Drogi uczniu wybierz zakładkę "Nauczanie zdalne" w górnym menu, kliknij w nazwisko nauczyciela, z którym masz zajęcia, a dowiesz się, jak możesz się uczyć.

Pamiętaj o wszystkich przedmiotach!

Zdalne lekcje 2

TECHNIKA - 01.04.2020r.

Klasa IV    

Witam serdecznie i proszę o realizację następującego zagadnienia:

Temat: Bezpieczna droga ze znakami.                                

Proszę przeczytaj i zapoznaj się z materiałem https://www.youtube.com/watch?v=wdw-ZkQmJvI&t=, następnie z tematem z podręcznika do techniki kl. IV str. 37-42 aby poszerzyć swoje wiadomości na temat znaków drogowych. Kolejno zapisz w zeszycie temat oraz notatkę:

1. Uzupełnij tabelę dotyczącą charakterystycznych cech znaków wchodzących w skład poszczególnych grup.

Grupa znaków Kolory Kształt
Znaki ostrzegawcze
Znaki zakazu
Znaki nakazu
Znaki informacyjne

2. Narysuj trzy znaki, które kształtem różnią się od pozostałych w danej grupie.

a) Znak ostrzegawczy               

b) Znak zakazu            

c) Znak informacyjny

Następnie zrób zdjęcie wykonanych w zeszycie powyższych dwóch poleceń i prześlij je na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 08.04.2020r. (środa). Bardzo proszę również do 08.04.2020r. o przesłanie zdjęcia wykonanej przez Was makiety skrzyżowania.

Klasa VA, B  

Witam serdecznie i proszę o realizację następującego zagadnienia:

Temat: Wokół metali.                                

Przeczytaj proszę i zapoznaj się z wiadomościami z podręcznika do techniki kl. V str. 30-33 zachęcam również do zapoznania się z materiałem zamieszczonym na stronie https://www.youtube.com/watch?v=_adcQwSJtVM , a następnie zapisz w zeszycie temat oraz notatkę:

1. Metale powstają przez wytopienie ich z rud.

2. Rudy metali - skały wydobywane z ziemi zawierające metale i inne substancje.

3. Stop metalu - mieszanina metali z domieszką niemetali.

4. Żelazo i jego stopy to metale żelazne (przyciągają magnes i rdzewieją), pozostałe metale i stopy to metale nieżelazne.

5. Właściwości metali:

- mają połysk i są nieprzeźroczyste

- po podgrzaniu są podatne na odkształcenia

- metale żelazne są przyciągane przez magnes i korodują (rdzewieją)

- metale nieżelazne odznaczają się różnymi kolorami.

Teraz udziel odpowiedzi w zeszycie na poniższe polecenia:

1. Uzupełnij tekst wyrazami z ramki:

Metale oprócz rtęci są ciałami …………………… Większość metali ma ……………………, który można zwiększyć przez szlifowanie i ………………………………… ich powierzchni. Po uderzeniu metale wydają charakterystyczny ………………………………...... Są dobrymi przewodnikami …………..…………… i ……………………..... Pod wpływem wysokiej temperatury stają się ………………………. Metale żelazne ulegają …………………………. Najbardziej odporne na korozję są ………………………………….

dźwięk, prądu elektrycznego, metale szlachetne, korozji, plastyczne, stałymi, połysk, polerowanie, ciepła.

2. Na jakie dwie grupy dzielimy metale?

3. W jaki sposób rozpoznasz metal zawierający żelazo?

4. Czym odznaczają się metale nieżelazne?

Teraz zrób zdjęcie wykonanej pracy w zeszycie albo zapisz odpowiedzi w treści wiadomości email i prześlij na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 08.04.2020r.

 

EDB - 01.04.2020r.

Klasa VIII 

Witam serdecznie i proszę o realizację następującego zagadnienia:

Temat: Przytomny - nieprzytomny.                              

Proszę zapoznaj się z materiałem i wiadomościami zamieszczonym na stronie https://epodreczniki.pl/a/przytomny---nieprzytomny/D13Tq0MZG

a następnie z wiadomościami z podręcznika do EDB kl. VIII str. 77-84, aby poszerzyć swoje wiadomości na temat pomocy osobie nieprzytomnej. Kolejno zapisz w zeszycie temat oraz notatkę:

Wywiad SAMPLE

S – symptomy: Co się dzieje? Co boli?
A – alergie: Czy jesteś na coś uczulony? (Na jakieś leki?)
M – medykamenty: Czy przyjmujesz jakieś leki?
P – przebyte choroby: Czy chorujesz na coś?
L – lunch: Kiedy ostatnio jadłeś?
E – ewentualnie, co się stało: Czy pamiętasz wydarzenia przed wypadkiem?

Nigdy nie oceniaj stanu poszkodowanego:

  • klepiąc go po twarzy,
  • polewając zimną wodą,
  • klaskając nad uchem,
  • używając bodźca bólowego (np. szczypania).

Cechy pozycji bocznej – bezpiecznej:

  • jest stabilna,
  • zapewnia drożność dróg oddechowych,
  • chroni przed zachłyśnięciem.

Następnie zapisz w zeszycie odpowiedzi do ćwiczenia 1 i 4 ze strony z której korzystałeś/korzystałaś https://epodreczniki.pl/a/przytomny---nieprzytomny/D13Tq0MZG

oraz udziel odpowiedzi na poniższe polecenia:

- Opisz sposób udzielania pierwszej pomocy osobie nieprzytomnej oddychającej.

- Wyjaśnij, dlaczego osoby nieprzytomne układa się w pozycji bezpiecznej?

Teraz zrób zdjęcie zapisanych odpowiedzi i prześlij na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 08.04.2020r.

Zdalne lekcje 1

TECHNIKA

KL. IV

Witam serdecznie i proszę o wykonanie poniższej pracy.

Temat: Makieta skrzyżowania – projektowanie, rysowanie, wycinanie i sklejanie elementów.

Z dostępnych w domu materiałów wykonaj makietę dowolnego skrzyżowania, złożoną   z planszy, znaków, sygnalizacji świetlnej, modeli pojazdów i pieszych. Praca może być wykonana na styropianie, kartonie lub pudełku po butach.

Nie rób zbyt wielkiej makiety, ponieważ trzeba przynieść ją do szkoły (ocenimy wspólnie i zrobimy wystawkę).

Możesz korzystać ze wskazówek zamieszczonych w podręczniku do techniki kl. IV
str. 58-59 lub z internetu.

Na wykonanie pracy masz 2 tygodnie

Uczniowie, którzy będą mieli problem z materiałami, mogą wykonać plakat ,,BEZPIECZNY PIESZY” lub ,,BEZPIECZEŃSTWO ROWERZYSTY NA DRODZE” dowolną techniką na kartce rysunkowej A4, lub A3.

Zachęcam również do korzystania ze strony internetowej: brd.edu.pl znajdziecie tam wiadomości na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz testy na kartę rowerową.

Życzę powodzenia i ciekawych pomysłów

Klasa V a, b              

Witam serdecznie i proszę o realizację następujących tematów:

Temat: Kompozyty materiały przyszłości.

Proszę przeczytać z podręcznika do techniki kl. V str. 42-43 i wykonać w zeszycie ćwiczenie 1/42.

Przepisz notatkę.

Materiały kompozytowe powstają z połączenia dwóch lub więcej składników.

Do materiałów kompozytowych zaliczamy: rakiety tenisowe, sklejkę (dokończ notatkę w oparciu o wiadomości ze str. 43 lub internet).

Temat: Projektowanie i wykonanie sowy – wycinanie i łączenie różnych materiałów.

Korzystając ze strony 44 i 45 wykonaj z dostępnych w domu materiałów sowę.

Praca może być wykonana na kartce A4. Możecie korzystać z pomysłów umieszczonych w internecie.

Życzę powodzenia i ciekawych pomysłów.

EDB

KL. VIII

Witam serdecznie i proszę o realizację tematów:

Temat: Pomoc osobie nieprzytomnej.

Proszę przeczytać temat z podręcznika do EDB str. 77-84 i wykonać w zeszycie: ćw. 2/84     oraz sprawdź, czy potrafisz 1 i 2/84.

Temat: Apteczka pierwszej pomocy.

Proszę przeczytać temat z podręcznika do EDB str. 92-94 i wykonać w zeszycie: ćw. 1, 2, 4/94.